Banken in gevaar door nieuwe concurrenten


Boek: Bankroots in 2020

Oisterwijk, 20110117 -- Terwijl de banken zich voorbereiden op de nieuwe Basel - voorschriften, staan totaal nieuwe spelers in de startblokken om de concurrentieslag aan te gaan. Zo heeft Google zich ontfermd over nagenoeg alles wat online gebeurt, inclusief een eigen browser Google Chrome en de licenties voor een complete bankdienst. Apple - op haar beurt - richt zich op een nieuwe generatie I-Phones. Een massa-gadget waarover wordt gespeculeerd dat deze de chip bevat om betalingen mee te kunnen doen. Wie valt er niet voor? De I-Phone als portemonnee? Bruno Fabre stelt deze kwesties aan de kaak in zijn boek `Bankroots in 2020'. Hij geeft antwoord op de vraag hoe het financiële systeem zo snel mogelijk de balans kan hervinden tussen winst en klantenbelang.

Ondertussen doen de banken er alles aan om de balans op te krikken en in hun kapitaalbehoeften te voorzien. Daarnaast doen ze hun best om de technologisch achterstand in te lopen. Hoe lang hebben ze nog voordat de gouden Apple de markt betreedt? Hoe lang nog voordat Google de Award in ontvangst neemt voor de meest sympathieke financiële dienstverlener? Of slagen banken en verzekeraars  er nog in om het hart van hun cliënten weer te stelen - of beter nog - te strelen?

Balans herstellen
Deze en meer onderwerpen stelt Bruno Fabre aan de kaak in zijn boek `Bankroots in 2020'. Hij geeft antwoord op de vraag hoe het financiële systeem zo snel mogelijk de balans kan hervinden tussen winst en klantenbelang. Hij doet bovendien boude uitspraken over wat de financiële dienstverlener nog vandaag moet oppakken, als zij morgen nog een rol van betekenis wil blijven spelen in de monetaire wereld.

Hoe verkrijgbaar
`Bankroots in 2020' is een boek met een bijsluiter: het boek is een gevaar voor de gezondheid van financiële dienstverleners. Als ze het in handen krijgen, kan het impact hebben op hun hart.
`Bankroots in 2020' is verkrijgbaar via de boekwinkels en in twee gesigneerde versies via www.bankroots.com .

Over Bruno Fabre
Bruno Fabre is afgestudeerd in Artificial Intelligence. Tijdens zijn carrière heeft hij kennisgemaakt met alle facetten van de financiële dienstverlening, als tussenpersoon en als bankier. Vanuit zijn pyscho-sociologische achtergrond is hij ervan overtuigd dat er een brug geslagen moet worden tussen techniek en gevoel. Treffend weet hij te omschrijven hoe deze brug eruit moet zien en wat de financiële sector nodig heeft om de wederopbouw tot stand te brengen. Een creatieve geest met visie en beide voeten aan de grond, eigenaar van The Bright Id en nog steeds bankier.

Noot voor redacties;