Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
record aantal boekingen dagjes weg

Consument kiest op Blue Monday massaal voor `instant' plezier Amsterdam, 18 januari 2011| Blue Monday, traditioneel de meest deprimerende dag van het jaar heeft geleid tot een record aantal veilingen in de categorie `Dagje Weg' op VakantieVeilingen.nl. Waar eerdere berichten in de media al signaleerden dat consumenten op deze dag in groten getale hun vakanties boeken, blijkt nu ook uit cijfers van VakantieVeilingen.nl dat Nederlanders massaal kiezen voor `instant' plezier in een dagje weg of avondje uit. Vergeleken met vorige week maandag 10 januari, was er gisteren op Blue Monday een explosieve toename van ca. 70% aan beautyarrangementen (huidverzorging, sauna en welness (totaal ruim 800 veilingen). Ook theater en shows deden het goed: een stijging van bijna 40%. In totaal werden er op Blue Monday bijna 2300 online veilingen in de categorie Dagje Weg gerealiseerd, ten opzichte van 1875 veilingen een week eerder. "Geboekte vakanties duren vaak nog lang voordat er van kan worden genoten", aldus Marcel Beemsterboer, commercieel directeur van VakantieVeilingen.nl. "Het is daarom logisch dat het aantal veilingen in de categorie `dagje weg' enorm is gestegen. `De consument wil nù wat leuks doen en niet wachten tot over een paar weken of zelfs maanden. De somberheid moet nu verdreven worden en op welke manier kan dat beter dan met een dagje weg of avondje uit? VakantieVeilingen.nl VakantieVeilingen.nl is met 1.500.000 bezoekers per maand de marktleider op het gebied van online veilingen van vakanties en vrijetijdsarrangementen. VakantieVeilingen.nl is een uniek platform waarop maandelijks 80.000 realtime online veilingen plaatsvinden. In november 2010 hebben meer dan 80.000 consumenten een arrangement gekocht op VakantieVeilingen.nl. Elke veiling start vanaf 0,- en het minimale bod is nooit hoger dan 1,00. Bieden kost niets.

(Einde bericht)