Persbericht

Emailvision neemt social media marketing-pioneer ObjectiveMarketer over ~ Nieuwe mogelijkheden van social media worden door Emailvision gedemonstreerd op Webwinkelvakdagen 2011 ~

Amsterdam, 18 januari 2011 ­ Emailvision, marktleider op het gebied van e-mailmarketingsoftware, heeft ObjectiveMarketer overgenomen. ObjectiveMarketer is een pioneer op het gebied van social media marketing-management. De acquisitie biedt online marketeers de mogelijkheid om hun social media-campagnes, voor zowel grote als kleine merken, efficiënt te plannen, uit te voeren en te evalueren. Alle grote social media-kanalen kunnen hierdoor als basiselement mee worden genomen in het marketingplan. Emailvision demonstreert de nieuwe mogelijkheden van de oplossing van ObjectiveMarketer tijdens de Webwinkelvakdagen op 26 en 27 januari van dit jaar.

Sinds de oprichting in 1999 is Emailvision uitgegroeid tot een wereldwijde speler op het gebied van SaaS-gebaseerde e-mailmarketing. Nu social media een steeds grotere rol spelen in de communicatie voor merken wereldwijd, is het belangrijk dat de online marketing hierin mee gaat. Emailvision deed de overname om e-mail marketeers de mogelijkheid te bieden om social media naadloos te integreren in alle e-mailcampagnes. Zo kunnen zij hetzelfde ROI-niveau behalen met sociale media-kanalen als met alle andere marketingkanalen.

"De overname van ObjectiveMarketer is een belangrijke stap in de evolutie van zowel Emailvision als het vakgebied van online marketing", zegt Nick Heys, CEO van Emailvision. "Social media hebben zich in razend tempo ontwikkeld van een handig netwerk voor consumenten naar een essentiële vorm van communicatie voor bedrijven en omzetgeneratie voor merken. Online marketeers zullen daarom marketingprogramma's over alle social media-kanalen moeten beheren. Bovendien krijgen e-mail marketeers steeds vaker de rol van community manager toebedeeld. De behoefte aan tools die ze ondersteunen in deze nieuwe rol groeit daarom enorm. Met de samenwerking bieden Emailvision en ObjectiveMarketer als eerste binnen de branche een oplossing die professionals helpt bij het automatiseren en meetbaar maken van campagnes voor alle grote marketingkanalen."

ObjectiveMarketer staat bekend als één van de grootste pioneers op het gebied van social media-marketing. De oplossing van het bedrijf wordt wereldwijd ingezet door innovatieve organisaties zoals Intel, Cisco WebEx, Microsoft Europe en BMW. De social media-features van de oplossing versterken de mogelijkheden van Emailvision's e-mailmarketingoplossing Campaign Commander aanzienlijk.

De oplossing van ObjectiveMarketer wordt door experts, onder andere van social media blog Mashable, gezien als een tool die de branche naar een hoger niveau tilt. Emailvision zal blijven investeren in de R&D-afdeling van ObjectiveMarketer om het hoge innovatieniveau in stand te houden en bij te blijven bij ontwikkelingen in social media.

"We zijn verheugd om toe te treden tot de Emailvision-familie en de verdere innovatie van ObjectiveMarketer voort te zetten", Amita Paul, oprichter en CEO van ObjectiveMarketer. "Onze oplossing is een perfecte aanvulling op Campaign Commander van Emailvision. Zowel nieuwe als bestaande klanten zullen veel voordeel hebben van de samenwerking."


Noot voor redacties