Ingezonden persbericht



OpenText breidt ECM Suite uit met nieuwe oplossing voor klantcommunicatie

OpenText StreamServe Persuasion verbetert klantcontact, stroomlijnt documentverwerking en biedt gebruikers meer controle

Hoofddorp - 19 januari 2011 - OpenText Corporation (NASDAQ: OTEX, TSC: OTC) brengt OpenText StreamServe Persuasion(TM) versie vijf op de markt die organisaties helpt hun klantcommunicatie te versterken door op een consistente, overtuigende en gepersonaliseerde wijze met klanten te communiceren. Persuasion is de eerste grote productrelease van StreamServe nadat het in oktober 2010 werd overgenomen door OpenText en vormt een belangrijke aanvulling op de OpenText ECM Suite. Of het nu gaat om communicatie met klanten en leveranciers, het faciliteren van betalingen en inkomsten, documenten houden zakelijke transacties in beweging en houden de organisatie gezond. Persuasion helpt om de effectiviteit van documentgebaseerde communicatie te verbeteren en verhoogt de betrokkenheid van klanten door bedrijven de mogelijkheid te bieden om marketingboodschappen toe te voegen gericht op specifieke klantgroepen.

Persuasion is gekoppeld met de bestaande bedrijfssystemen - die niet of nauwelijks hoeven te worden aangepast - en voegt uitgebreide mogelijkheden toe voor ontwerp, presentatie en interactie met massaal geproduceerde, gepersonaliseerde documenten. De oplossing biedt duidelijke tools voor zakelijke gebruikers zoals ontwerpers, marketeers, medewerkers klantenservice en proceseigenaren, om op effectieve wijze documenten te creëren en te gebruiken die voor hen waardevol zijn.

Ter ondersteuning van het beheer van klantcommunicatie stelt Persuasion business managers in staat om snel en direct content te creëren zoals marketingberichten, -campagnes en cross/ upsell aanbiedingen. Daarnaast geeft Persuasion hen controle over hoe en wanneer deze content automatisch wordt opgenomen in correspondentie en contactmomenten met de klant.

In documentintensieve zakelijke processen, zoals logistiek en distributie, ondervangt Persuasion bijna alle kostbare en foutgevoelige handmatige processen. Door de papierstroom te automatiseren via elektronische controlemomenten, helpt Persuasion de kosten te verlagen, het tempo te verhogen en de juistheid van documenten aanzienlijk te verbeteren. Met als gevolg: betere relaties met klanten, partners en leveranciers.

"Met behulp van ons groeiende portfolio aan technologieën biedt OpenText klanten nieuwe manieren om de betrokkenheid van en interactie met klanten te vergroten", aldus James Latham, Chief Marketing Officer bij OpenText. "Deze technologieën omvatten social media, web experience management, mobiele toepassingen en nu ook de oplossing voor klantcommunicatie Persuasion - de eerste oplossing van StreamServe die wordt toegevoegd aan de OpenText ECM Suite."

Verbeterde klantcommunicatie
Met weinig tot geen veranderingen in bestaande processen transformeert Persuasion informatie vanuit bedrijfssystemen in krachtige, kosteneffectieve interne en externe zakelijke communicatie.
* Zeer complete, vertrouwde ontwerpomgeving maakt snelle ontwikkeling en implementatie van klantcorrespondentie templates mogelijk;
* Dankzij intuïtieve webgebaseerde tools kunnen medewerkers eenvoudig nieuwe documenten creëren of bestaande documenten wijzigen;
* De zogeheten 'ready-reference repository' biedt callcenter medewerkers een centrale database met kopieën van documenten die de klant heeft ontvangen en stelt hen in staat om snel, opnieuw iets toe te sturen;
* De snelle en hoogvolume productie genereert automatisch documenten in het gewenste formaat van de ontvanger met als resultaat een kosteneffectieve en efficiënte distributie;
* Uitgebreide managementtools bewaken en controleren operationele- en productieprocessen.

Efficiënte documentverwerking
Persuasion biedt belangrijke verbeteringen voor documentgestuurde processen, als aanvulling op OpenText's bestaande transactionele content management (TCM) oplossing. In tijdgevoelige workflows, bijvoorbeeld binnen de logistiek en distributie, voorkomt Persuasion handmatige stappen die veel geld kosten, vertraging veroorzaken en fouten opleveren waardoor de klanttevredenheid vermindert en de kosten onnodig oplopen. Het bewaart documenten elektronisch die via verschillende subprocessen en -bronnen tot stand zijn gekomen en geeft elke set documenten vrij zodra de taken zijn voltooid. Bij het klaarmaken van verzendingen in de transportsector is het eindresultaat het vrijwel automatisch genereren van alle noodzakelijke documenten, zoals orderbevestigingen en pakbonnen.

"Bedrijven zijn op zoek naar manieren om automatisch correspondentie met klanten te kunnen genereren en tevens de kwaliteit, consistentie en deadlines van hun klantcommunicatie te verbeteren", zegt Melissa Webster, program vice president bij IDC. "Deze oplossingen dienen nauw te integreren met zowel het bedrijfsbrede content management systeem als de bedrijfsbrede applicaties van de klant. Aangezien StreamServe en OpenText beide belangrijke partners van SAP zijn, past dit nieuwe aanbod uitstekend binnen de OpenText ECM Suite."

OpenText StreamServer Persuasion is nu beschikbaar via OpenText. Meer informatie is te vinden op: http://www.opentext.com/2/products-opentext-streamserve-persuasion

Volg OpenText op Twitter: @OpenText

Over OpenText
OpenText, toonaangevend leverancier van Enterprise Content Management (ECM) softwareoplossingen, helpt organisaties bij het beheren van hun zakelijke content en het genereren van meerwaarde hieruit. OpenText beschikt over twee decennia aan expertise ter ondersteuning van 100 miljoen gebruikers in 114 landen. In samenwerking met onze klanten en partners brengen wij toonaangevende Content ExpertsTM bijeen om organisaties te helpen bij het vastleggen en behouden van corporate geheugen, verhoging van de merkwaarde, automatiseren van processen, beperken van risico's, compliance beheer en verbetering van het concurrentievermogen. Meer informatie is te vinden op www.opentext.com

Certain statements in this press release may contain words considered forward-looking statements or information under applicable securities laws. These statements are based on Open Text's current expectations, estimates, forecasts and projections about the operating environment, economies and markets in which the company operates. These statements are subject to important assumptions, risks and uncertainties that are difficult to predict, and the actual outcome may be materially different. Open Text's assumptions, although considered reasonable by the company at the date of this press release, may prove to be inaccurate and consequently its actual results could differ materially from the expectations set out herein. For additional information with respect to risks and other factors which could occur, see Open Text's Annual Report on Form 10-K, Quarterly Reports on Form 10-Q and other securities filings with the SEC and other securities regulators. Unless otherwise required by applicable securities laws, Open Text disclaims any intention or obligations to update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.

Copyright © 2011 by Open Text Corporation. OPENTEXT and OPENTEXT STREAMSERVE PERSUASION are trademarks or registered trademarks of Open Text Corporation in the United States of America, Canada, the European Union and/or other countries. Other trademarks, registered trademarks, product names, company names, brands and service names mentioned herein are property of Open Text Corporation or other respective owners.



Ingezonden persbericht