Vereniging Reizigers Openbaar Vervoer (ROVER)


PERSBERICHT

Rover laat RET service in de Servicewinkel verbeteren De RET zal niet langer klanten in de Servicewinkel wegsturen wanneer het te druk wordt. Deze toezegging doet RET nadat Rover-Rotterdam van de vervoerder eiste dat iedere klant in de winkel netjes geholpen wordt. De RET zal niet langer voortijdig de deuren van de winkel sluiten en verruimt de openingstijden op de drukke maandag.

Door bezuinigingen heeft de RET de openingstijden van Servicewinkel teruggedrongen, dit kan leiden tot drukte. Als "oplossing" stuurde de RET klanten het laatste half uur voor sluitingstijd naar huis wanneer het te druk werd. Ook op de website van het vervoersbedrijf werd aangekondigd dat de Servicewinkel bij grote drukte eerder zou sluiten.

De Rotterdamse afdeling van Rover vindt het onaanvaardbaar om op deze manier met klanten om te gaan. "Deze werkwijze staat haaks op het begrip service", schrijft Rover aan de RET, "wij eisen dan ook dat met onmiddellijke ingang wordt geregeld dat alle klanten die zich vóór de officiële sluitingstijd bij servicepunt of servicewinkel melden, geholpen worden".

De RET heeft Rover toegezegd voortaan alle klanten te helpen die zich binnen openingstijden in de Servicewinkel melden. De vervoerder heeft de mededeling dat de winkel bij drukte eerder sluit, van de website verwijderd. Op de drukke maandag worden de openingstijden van het servicepunt verruimd tot 18:00 uur.
Pagina geplaatst: 24 januari 2011