Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters

Wijziging organisatiestructuur Teleperformance Benelux

vrijdag 28 januari 2011

Zoetermeer, 27 januari 2011 - Teleperformance Benelux, marktleider in de contactcenterbranche, is het jaar 2011 begonnen met een wijziging in de organisatiestructuur. De wijziging is het gevolg van de integratieplannen van de Teleperformance Group.

Na de fusie van de verschillende bedrijven in de Benelux in 2010, is dit jaar een begin gemaakt met de integratie van de verschillende landen in Centraal Europa. De bedrijven in Nederland, België, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk worden per 1 januari 2011 aangestuurd door een centraal management team onder leiding van Norbert van Liemt, Chief Executive Officer Central Europe. Van Liemt: "Teleperformance kan heel goed inspelen op de klantbehoeften die er zijn. Met deze organisatiewijziging zal Teleperformance zowel de nationale als de internationale markt nog beter kunnen bedienen. Door de centralisatie wordt de kracht en schaalbaarheid van Teleperformance Group optimaal benut. Teleperformance is een organisatie die middels de Teleperformance Operational Processes & Standards (TOPS) in 51 landen uniform werkt. Deze consistente werkwijze is waar de internationale markt behoefte aan heeft en die de nationale markt naar een hoger niveau brengt. TOPS is een resultante van best practices over de gehele wereld."

Om de centralisatie mogelijk te maken is gekozen voor een matrixorganisatie waarbij Van Liemt de Managing Directors van de verschillende landen direct zal aansturen. Binnen de matrixorganisatie is een splitsing gemaakt tussen Operations en Business Development enerzijds en de support afdelingen HR, Finance, ICT en Processes & Quality anderzijds. Managing Director voor de Benelux is Christian Pijnenborgh, voorheen COO bij Teleperformance Benelux. Pijnenborgh zal Operations en Business Development onder zijn hoede nemen. Pijnenborgh: "Door de organisatiewijziging is het mogelijk om ons concept 'TP Excellence' verder uit te bouwen. Dit kunnen we bewerkstelligen door de groepsstandaard TOPS verder te integreren in de diverse Business Units. Op het gebied van Business Development zal Teleperformance de komende maanden een nieuwe dienstverlening positioneren, genaamd 'Teleperformance Platinum', waarmee we specifieke klantvragen kunnen bedienen. Deze nieuwe dienstverlening is reeds succesvol geïmplementeerd binnen andere Teleperformance vestigingen in Brazilië, Mexico en de USA en wordt door Datamonitor omschreven als een nieuw tijdperk binnen de contactcenter industrie. Ook in de Benelux is Platinum de afgelopen maanden succesvol geïmplementeerd. Hierdoor zijn we nu klaar zijn voor het verder uitrollen van dit unieke concept."

Over Teleperformance
Teleperformance is 's werelds voornaamste provider voor het uitbesteden van CRM en contactcenterdiensten en combineert internationale expertise en best practices met de kracht van ervaren lokaal management. Teleperformance Benelux, opgericht in 1993, is uitgegroeid tot de topspeler in de contact center branche en biedt haar complete dienstverlening aan vanuit vestigingen in Zoetermeer, Tilburg, Roermond, Maastricht en Brussel. In de Benelux zijn meer dan 2300 medewerkers actief die werken voor een groot aantal prominente merken in diverse branches.