No-nonsense kenmerkt Hollandse mobiele bellers

03/02/2011 08:59

Fleishman-Hillard

Onderzoek Motivaction en Telfort onder Nederlandse mobiele bellers

No-nonsense kenmerkt Hollandse mobiele bellers

'Graag bellen zonder verrassingen'

Amsterdam, 3 februari 2011 - Nederlandse mobiele bellers typeren zichzelf vooral als 'no-nonsense' bellers. Er lijkt weinig tijd voor 'gezelligheid' via de mobiele telefoon. We lijken ook bescheiden in de hoeveelheid minuten die we maandelijks bellen: bijna 7 op de 10 denkt minder dan 100 minuten per maand te bellen. Hollandse nuchterheid zonder poespas dus. Zeker wanneer het gaat over de kosten, want ruim een kwart van de Nederlanders geeft aan dat het steeds belangrijker wordt om die in de hand te houden. Dat blijkt uit recent onderzoek van Motivaction onder bijna duizend Nederlandse bellers, in opdracht van Telfort.

41% van de Nederlanders zegt de mobiele telefoonkosten graag te willen beperken, maar dit moet niet ten koste gaan van contact met vrienden en familie. Vrouwen geven overigens significant vaker aan dat ze voor de gezelligheid bellen dan mannen (16% versus 9%). 4 op de 10 respondenten zeggen zich er nooit bewust van te zijn als ze buiten de bundel bellen. Opvallend is dat onder jongeren (18 tot en met 24 jaar) deze groep een stuk kleiner is, namelijk 28%. Zij lijken dus bewuster om te gaan met hun belbundel.

Verrassingen verleden tijd

Veel mobiele bellers willen hun belkosten in de hand houden. Sander Gielen, Marketing Directeur van Telfort, herkent deze ontwikkeling: "Uit het onderzoek blijkt dat een hoge mobiele telefoonrekening voor ruim 20% van Nederlanders regelmatig een bron van ergernis is. Bijna de helft van de mobiele bellers geeft aan dat ze geen idee heeft wanneer de belminuten op zijn. Wij willen klanten helpen om meer inzicht te verkrijgen in hun maandelijkse belkosten. Dus hoeveel belminuten en sms'jes neemt de klant mee en hoeveel blijven er over? Daarom introduceert Telfort drie gratis diensten waarmee onze huidige en nieuwe klanten voortaan beter weten waar ze aan toe zijn. Hiermee behoren verrassingen tot de verleden tijd."

Bewust bellen

Telfort biedt haar abonnees vanaf 3 februari 2011 onder de noemer BelBewust meer inzicht in de belkosten. Dit doet zij aan de hand van drie gratis diensten:


- BelStand: een gratis sms'je zodra een nieuwe bundel ingaat waarin staat hoeveel belminuten de klant meeneemt van de vorige maand en het aantal nieuwe belminuten voor de komende maand.


- BelUpdate: een gratis sms'je halverwege de bundel waarin staat hoeveel minuten er nog in de bundel over zijn tot het einde van de periode.


- BelStatus: alle Telfort klanten hebben beschikking over actueel online inzicht in het belverbruik via de online omgeving 'Mijn Telfort'.

Meer informatie over (activatie van) deze Belbewust diensten is te vinden op www.telfort.nl/inzicht.

Over Telfort

Telfort is een Nederlandse leverancier van mobiele telecommunicatiediensten en internet. Telfort richt zich op zowel consumenten als zakelijke klanten en biedt voordelige producten en diensten aan, zonder poespas. De producten worden aangeboden in eigen Telfort winkels, de Telfort internetshop en in telecomspeciaalzaken. Telfort maakt gebruik van de netwerken van KPN. Sinds 2005 is Telfort een dochter van KPN.





http://www.telfort.nl/mijntelfort/mobiel/belbewust/

http://www.fleishman.nl