Ingezonden persbericht


Persbericht

Viva lanceert: daten voor het goede doel
Win een luie neger of heb je liever een ... Marokkaan?

Hoofddorp, 3 februari 2011 - Zijn de vijf mannen echt zoals de vooroordelen beweren? Win een date en ervaar het zelf! Viva presenteert deze week: de stoffige christen, de luie neger, de domme Turk, de gierige kaaskop en de kut Marokkaan. Via een sms-actie kun je een diner met een van hen winnen. De opbrengst gaat naar het goede doel.

De vijf mannen willen hiermee de vooroordelen juist eens doorbreken. Ze dragen hun scheldnaam als geuzennaam. Allemaal zijn ze vrijgezel, dus dit idee voor de Grote Vrijgezellen Vooroordeel Date Show - waarbij de opbrengst naar een goed doel gaat - was snel geboren. Niet alleen ontkrachten ze de vooroordelen in Viva, nee, ze willen het tijdens een dinertje ook nog een haarfijn aan de winnende lezeressen uitleggen.

Zo win je 'm
Meedoen is simpel. Wie straks gezellig wil tafelen met een van deze heren, sms't MAN, spatie en het nummer van de begeerde man (1, 2, 3, 4 of 5) naar 4422 (¤ 0,,80 per sms) en stuurt een mailtje met foto en wat persoonlijke informatie naar mannenmarkt@viva.nl. Zo maak je kans op een etentje voor twee op kosten van de Nationale Dinercheque, ter waarde van 100 euro. De actie loopt t/m 13 februari 2011.

Concrete steun
De opbrengst van de sms'jes gaat naar OneMen, een organisatie die projecten steunt op het gebied van mensenrechten, persvrijheid, aidsbestrijding en opvang van mishandelde kinderen. De organisatie zorgt voor concrete middelen, zoals auto's, internetaansluitingen en computers en werft daarvoor fondsen in Nederland.

Viva met de Grote Vrijgezellen Vooroordeel Date Show ligt vanaf 4 februari in de winkel. Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital = Sanoma Media Netherlands Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital gaan per 5 april 2011 één naam hanteren: Sanoma Media Netherlands. Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste Mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland.

Sanoma heeft een rijk portfolio met meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital vind je op www.sanoma-uitgevers.nl of www.sanomadigital.nl.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomaNL
Noot voor redacties


Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (