Ingezonden persbericht


Nieuwsflits

Prinses Laurentien start serie kinderinterviews in Margriet

Hoofddorp, 3 februari 2011 - Vanaf vrijdag presenteert weekblad Margriet een serie interviews in samenwerking met prinses Laurentien. Het gaat om bijzondere interviews door kinderen met toonaangevende mensen in binnen- en buitenland. Het eerste interview is met de prinses zelf.

In het interview dat de kinderen Amy (8) en Ismahen (11) met haar hielden, zegt de prinses dat we goed voor de aarde moeten zorgen. Amy: "Wat doet u thuis om het milieu goed te houden?" Prinses Laurentien: "Ik ga heel kort onder de douche. Als ik me inzeep, draai ik even de kraan dicht. Volgens mij stink ik niet, toch?"

Leven als prinses
De kinderen mochten Laurentien alles vragen. Zo zijn ze een heleboel persoonlijke dingen over haar te weten gekomen. Hoe heeft ze Constantijn eigenlijk ontmoet? En wat vinden haar kinderen ervan om een bekende oma te hebben en hoe noemen zij hun oma's eigenlijk? Laurentien moest wennen aan het leven als prinses, omdat opeens iedereen een mening over haar had. "Ik vroeg me natuurlijk best eens af wie ik nu eigenlijk was en hoe ik overkwam. Maar weet je, je moet buiten de deur niet anders doen dan thuis, anders wordt het veel te ingewikkeld."

Onbevangen vragen
Waarom deze interviewserie door kinderen? Prinses Laurentien: 'Jonge kinderen stellen onbevangen vragen vanuit een natuurlijke nieuwsgierigheid en verwondering. Wij volwassenen zijn die open blik ergens kwijtgeraakt. Tegelijkertijd weten we dat we juist die openheid nodig hebben om respectvol en verantwoordelijk met elkaar en de wereld om te gaan. Ik hoop dat deze geweldige serie de lezers van Margriet zal inspireren.'

Milieu als rode draad
Prinses Laurentien is auteur van Mr Finney en de wereld op zijn kop en Mr Finney en de andere kant van het water. Het thema van de Mr Finney-boeken is het milieu en hoe we daarmee omgaan. In de serie interviews zal dit onderwerp ook een belangrijke rol spelen. De kinderen gaan in gesprek met invloedrijke mensen uit binnen- en buitenland. Rode draad is steeds: hoe gaan wij om met de aarde en met elkaar? Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital = Sanoma Media Netherlands Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital gaan per 5 april 2011 één naam hanteren: Sanoma Media Netherlands. Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste Mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland.

Sanoma heeft een rijk portfolio met meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital vind je op www.sanoma-uitgevers.nl of www.sanomadigital.nl.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomaNL


Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (