Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

BestCamp topcampings en vakantieparken maakt vliegende start: nieuw bedrijf, nieuwe website, nieuwe brochure

Sassenheim, 10 februari 2011

Op de laatste dag van 2010 is de vernieuwende website van BestCamp topcampings en vakantieparken live gegaan. Hiermee is de nieuwe marketingorganisatie BestCamp, die in het najaar van 2010 is opgericht, aan het grote publiek gepresenteerd. De organisatie is ontstaan vanuit een toenemende behoefte van de kampeerbranche aan een professionalisering op het gebied online-marketing.

Wat in 1999 onder de naam 'Ardenne & Gaume Campingvakanties' begon als een samenwerking tussen een aantal campings in de Belgische Ardennen & Gaumestreek, is uitgegroeid tot de full-service marketingorganisatie BestCamp, waarbij de focus ligt op online-marketing. Nu nog alleen voor ANWB-erkende vakantieparken in de Belgische Ardennen en de kust, maar er is al meer interesse getoond binnen en buiten België.

Website
Met de introductie van de site www.bestcamp.nl, is de basis van de organisatie neergezet. "Een stevige basis, waar we hoge verwachtingen van hebben" vertelt directeur Jeroen Henneke enthousiast. "Het is een vernieuwend systeem, met een volledige real-time verwerking van de reserveringen. De site geeft een goed beeld van de parken, compleet met mooie foto's, filmpjes en 360° foto's. Tot op plaatsniveau op de camping is er duidelijke informatie over beschikbaarheid en de klant krijgt direct online een complete prijsopgave. Ook het online reserveren is heel eenvoudig: in slechts vijf stappen boekt de klant dírect bij de camping", aldus Henneke.

Groei
"Wij zijn dus géén touroperator" vult collega directeur Johan Mellegers aan. "Dat is prettig voor de klant, hij doet direct zaken met de camping, maar ook voor de campings zélf. Dat laatste merken we uit de enthousiaste reacties uit de branche. Campings en vakantieparken hebben duidelijk behoefte aan professionalisering op het gebied van internet en online-marketing. We verwachten dan ook een groei, doordat campings in Nederland, Frankrijk en Luxemburg zich bij BestCamp willen aansluiten. De eerste gesprekken hebben al plaatsgevonden!", besluit hij trots.

Naast actieve online marketing, is er een 68-paginadikke brochure van BestCamp, wordt er op beperkte schaal deelgenomen aan beurzen en is een samenwerking met diverse partners. In 2011 wordt een groei naar meer dan 500.000 overnachtingen verwacht. De vakantieparken van BestCamp bieden een compleet aanbod aan vakantiehuizen, bungalows, stacaravans, tenten en ruime kampeerplaatsen.


---


Noot voor redacties