Persberichten

Paper & Convenience Show voorjaar 2011: in 2 jaar uitgegroeid tot geliefde vakbeurs
Publicatiedatum: 11-01-2011

Op 13, 14 en 15 februari 2011 wordt in Autotron Rosmalen alweer de vierde editie van de Paper & Convenience Show georganiseerd, de vakbeurs voor de boek- en kantoorvakhandel, tabaks- en gemakszaken, lijstenmakerijen, gift- en hobbywinkels, souvenirwinkels en de betere kinder- en speelgoedzaken. Ook deze editie belooft weer een spektakel te worden. Retailers kunnen met één bezoek hun inkopen doen, trends spotten en contacten leggen en onderhouden met leveranciers en vakgenoten. Geen wonder dat de beurs in twee jaar tijd is uitgegroeid tot een geliefde vakbeurs.

Alle grote partijen in de voor de Paper & Convenience Show belangrijke branches zijn aanwezig. Zoals Quantore, Spicers, Hameco, Stichting Wenskaart Nederland en Office World. Met al deze grote leveranciers krijgen bezoekers een volledig inzicht in de ontwikkelingen op het gebied van stationery, gifts, kantoorartikelen, wenskaarten, speelgoed en hobbyartikelen. Maar ook een blik op alle nieuwe producten voor het komende seizoen. De beurs wordt zowel door exposanten als bezoekers belangrijk gevonden. Voor bezoekers blijkt dit uit het door hen gegeven waarderingscijfer: ze waardeerden de afgelopen editie met een rapportcijfer 7,2. Voor de leveranciers blijkt het uit het feit dat op 1 december al ruim 75 procent van de beschikbare standruimte was verhuurd.

Marktleiders aanwezig in alle sectoren
Alle merken die er toe doen zullen er zijn: Eclipse, Paperclip & Touche Cards, Bruynzeel-Sakura, New Edition, Lannoo Graphics, Art Groups, Exaclair, BIC en SRT International - om maar enkelen te noemen. De aanwezigheid van onder meer het Stationery Team, Interstat, Haza en Verhaak staat garant voor een geslaagde kick-off van een nieuw en cool schoolseizoen. Hippe agenda's, blitse etuis, artistieke kalenders. Maar ook ergonomische pennen en handige laptoptassen. Stijl èn inhoud, de Paper en Convenience brengt het allemaal samen.

Terug van weggeweest is wenskaartenmarktleider Hallmark. Met Hallmark erbij heeft de beurs nu voor alle sectoren de marktleiders in huis. "Des te meer aanleiding voor de bezoekers om de Paper & Convenience Show te bezoeken", stelt projectmanager Bas de Bruin terecht. "De retailers die direct een order willen plaatsen, kunnen dat doen, terwijl de anderen alvast een preview krijgen van het aanbod waardoor straks bij het vertegenwoordigersbezoek de order sneller en efficiënter kan worden afgehandeld. Tijdswinst voor de leverancier én voor de bezoeker."

Nieuwe klanten en markten aanboren
Bezoekers roemen het brede assortiment aan nicheartikelen, voor exposanten is het grote voordeel dat zij al hun collecties in één overzichtelijk geheel kunnen presenteren. De beurs is voor leveranciers een prima verkoopmiddel: op snelle en eenvoudige manier kun je veel klanten bereiken. Bezoekers krijgen een goede indruk van de ontwikkelingen in de markt.

Lezingen
Naast het oriënteren op nieuwe producten, zijn er op de beurs ook presentaties te volgen. De lezing van Sustainable Office zal bijvoorbeeld behalve actueel ook inspirerend zijn. Sustainable Office is een branchebreed initiatief om duurzame kantoorartikelen onder de aandacht te brengen en eindgebruikers beter te informeren over duurzame producten. De geesten zijn onderhand wel rijp voor 'groen' maar hoe doe je het? Hoe ziet een duurzaam kantoor er uit en wat is er voor nodig om het te bewerkstelligen? Praktische vragen waar tijdens de beurs dieper op wordt ingegaan.

Praktisch
Paper & Convenience Show, 13 t/m 15 februari 2011 in Autotron Rosmalen.
Openingstijden:
Zondag 13 februari 2011 10.00 - 18.00 uur
Maandag 14 februari 2011 10.00 - 21.00 uur
Dinsdag 15 februari 2011 10.00 - 17.00 uur
Zie voor meer informatie www.paperconvenienceshow.nl.

Noot voor de redactie,