Ingezonden persbericht


Tieto op het Mobile World Congress, Barcelona 14-17 februari

Tieto Corporate Information Hub biedt telco´s direct commerciële kansen en faciliteert Het Nieuwe Werken

Met de Corporate Information Hub (CIH) introduceert Tieto een nieuwe communicatie-oplossing voor grote ondernemingen. Tieto stelt de CIH beschikbaar als een SaaS (Software-as-a-Service) oplossing, zodat telecommunicatie-leveranciers direct kunnen inspringen op nieuwe zakelijke kansen en trends zoals Het Nieuwe Werken (HNW). Eigen netwerken kunnen eenvoudig met de CIH worden verbonden en telco´s kunnen hun rol als aanbieder van communicatiediensten er eenvoudig mee uitbreiden. Tieto introduceert de CIH tijdens het Mobile World Congress in Barcelona, van 14-17 februari.

De Corporate Information Hub van Tieto stelt leveranciers van telecommunicatie-diensten laagdrempelig in staat hun grote zakelijke klanten een complete unified communications-oplossing te bieden. Deze grote klantorganisaties profiteren zo van een alomvattende communicatie-oplossing met instant messaging, spraak over IP, en enkel- en meervoudig videovergaderen (video conferencing en live meeting). CIH is daarmee een uitgelezen oplossing om zonder voorafgaande investeringen Het Nieuwe Werken te faciliteren.

"Met Tieto´s CIH-oplossing, kunnen grote ondernemingen hun communicatie-infrastructuur beheerst vereenvoudigen, zonder risico op verstoring van essentiële bedrijfsprocessen. Daarnaast kunnen telco´s er hun eigen dienstenaanbod mee uitbreiden en nieuwe inkomstenbronnen genereren in hun snel ontwikkelende markt", zegt Matti Vesala, van de Tieto-directie voor Telecom & Media in Finland.

De Corporate Information Hub biedt een beheerbare unified communications-oplossing voor de communicatie- en informatiestromen van eindgebruikers. De CIH kan direct worden verbonden met de besturingssystemen en de customer relationship management (CRM) systemen van onderneming. Berichten worden direct via het juiste communicatiemedium afgeleverd, omdat de CIH de beschikbaarheid van medewerkers meeneemt. De oplossing kan ook duidelijke kostenbesparingen opleveren en, als gezegd, Het Nieuwe Werken faciliteren.

Tieto's oplossing is een aanvulling op het bestaande aanbod van leveranciers van telecommunicatiediensten voor ondernemingen en kan het bestaande portfolio verrijken tot een compleet aanbod. Omdat het een oplossing in de vorm van een SaaS is, vereist het geen investeringen. De CIH is onderwerp van voortdurende uitbreiding, verbetering en onderhoud door Tieto-specialisten.

"IT wordt in toenemende mate aangeboden en afgenomen in de vorm van diensten. Tieto´s strategie richt zich op een gedifferentieerd en gespecialiseerd aanbod van diensten die hoge toegevoegde waarde bieden ", verklaart Matti Vesala.