Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters

Teleperformance Benelux benoemt Mark Janssen en Wouter de Leeuw als Operations Manager Benelux

dinsdag 15 februari 2011

Teleperformance Benelux, marktleider in de contactcenterbranche, heeft Mark Janssen (40) en Wouter de Leeuw (33) benoemd als Operations Manager Benelux. De benoeming van beide heren is het gevolg van de organisatiewijziging die Teleperformance Benelux begin dit jaar heeft doorgevoerd.

Deze organisatiewijziging heeft ertoe geleid dat Christian Pijnenborgh, voorheen Chief Operations Officer Benelux, sinds januari dit jaar de rol van Managing Director Benelux vervult. In deze functie heeft hij de afdelingen Operations en Business Development onder zijn hoede. Om de Operations in de Benelux goed aan te kunnen sturen en de kwaliteit van de service te waarborgen heeft Teleperformance ervoor gekozen Mark Janssen en Wouter de Leeuw te benoemen tot Operations Manager. Wouter de Leeuw zal hierbij de vestigingen in Zoetermeer, Tilburg en Brussel aansturen, waarbij Mark Janssen verantwoordelijk is voor de vestigingen in Maastricht en Roermond.

Mark Janssen is sinds twee jaar werkzaam bij Teleperformance als Contact Center Manager van de vestigingen Maastricht en Roermond. Mark Janssen heeft ruim 10 jaar ervaring binnen de contactcenter wereld en heeft naast lokale klanten ook wereldwijd EMEA projecten aangestuurd. Janssen: "Als COPC registered coördinator zie ik duidelijk de meerwaarde van Teleperformance initiatieven als TOPS en BEST in de aansturing, maar zeker ook een optimalisatie van ons contactcenter. Mijn internationale ervaring met het leveren van "technical support" voor grote internationale hard- en software leveranciers gaat mij zeker helpen een geweldige support ervaring voor de klanten van onze opdrachtgevers te realiseren."

Wouter de Leeuw is sinds oktober 2010 werkzaam bij Teleperformance. Voordat hij daadwerkelijk bij Teleperformance aan de slag ging heeft hij eerst de Executive Leadership Training gevolgd aan de TP University in Monterrey, Mexico. Tijdens deze training zijn alle belangrijke ontwikkelingen en methodieken van Teleperformance uitgebreid aan bod gekomen. De Leeuw: "Door de training aan de TP University te volgen ben ik goed op de hoogte van alle ins en outs van Teleperformance. Voor mijn functie is dit van groot belang, aangezien we deze ontwikkelingen en methodieken, zoals TOPS (Teleperformance Operational Processes and Systems), ten behoeve van de service aan onze klanten ook in de Benelux aan het invoeren zijn."

De Leeuw, zelf ooit gestart als sales support medewerker in een in-house call center, heeft ruime ervaring opgedaan als leidinggevende, onder meer als manager van een in-house contact center bij Exact Software en als adjunct-directeur van Zadkine Contract Activiteiten in Rotterdam waar hij verantwoordelijk was voor de integrale leiding van het bedrijf.

Over Teleperformance
Teleperformance is 's werelds voornaamste provider voor het uitbesteden van CRM en contactcenterdiensten en combineert internationale expertise en best practices met de kracht van ervaren lokaal management. Teleperformance Benelux, opgericht in 1993, is uitgegroeid tot de topspeler in de contact center branche en biedt haar complete dienstverlening aan vanuit vestigingen in Zoetermeer, Tilburg, Roermond, Maastricht en Brussel. In de Benelux zijn meer dan 2300 medewerkers actief die werken voor een groot aantal prominente merken in diverse branches.