Citibank zet in op online.

21/02/2011 09:05

Citibank Belgium

Vanaf zondag 20 februari steekt citibank.be in een moderner, transparanter en gebruiksvriendelijker jasje. De nieuwe site is het werk van Wunderman, dat niet alleen de look & feel, maar ook de structuur volledig omgooide. Bedoeling van de site: een online omgeving creëren waarin klanten én prospects makkelijk hun weg vinden. De vernieuwde website is een eerste stap in de nieuwe strategie van de bank waarin het online aanbod een prominente rol zal spelen.

Usability troef.

"Citibank vernieuwt en in de nieuwe strategie staat de klant centraal. Dit betekent producten en diensten aanbieden waar de klant naar vraagt en dat op de plaats en het ogenblik dat de klant dat wil. De online ervaring en het online aanbod zullen hierin een steeds belangrijker rol spelen. Een gebruiksvriendelijke website is dan ook de eerste logische stap." Aan het woord is Miguel Mendes, Marketing, e-Management and Customer Experience Director van Citibank. "Wunderman begrijpt onze visie en zag in dat ons online platform meer nodig had dan wat grafische opsmuk. Ze herbekeken usability, structuur, flow, interactiviteit én design."

Olivier Van Cauwelaert, Managing Director van Wunderman vult aan: "We ontwikkelden een reeks handige e-forms die de online user experience verhogen. Die zorgen trouwens nu al voor een opmerkelijke conversiestijging. We voegden een leningsimulator en een praktische card selector toe. En we bereiden een nieuwe versie van online banking voor. Allemaal met één doel: de gebruiksvriendelijkheid verhogen."

Meten is weten.

Niet alleen de website onderging een metamorfose. Ook de screening van online acties werd door Wunderman onder handen genomen. Van Cauwelaert licht toe: "Onze usability experts nemen vanaf nu de online campagnes onder de loep. Zo kunnen we de leads beter in kaart brengen. En we krijgen een duidelijk beeld van de CPA (Cost Per Aquisition). Door middel van websurveys, Google Analytics en andere technieken polsen we voortdurend naar de surfervaring van de bezoekers."

Wunderman en Citibank.

Partners in usability en optimalisatie.

Opdracht geslaagd? Volgens Mendes van Citibank alleszins: "We hebben als Citibank in België een geschiedenis vol innovaties. Zo hebben we onder andere phone banking en internet banking gelanceerd. We willen onze positie van weleer als innovator terug opnemen. Dit is alvast een eerste geslaagde stap."

************************************

Perscontacten:

Lars Seynaeve

Citibank Belgium SA

Tel: +32 (0)2 626 54 27

Mob: +32 (0)495 599 801

lars.seynaeve@citi.com

Sandrine Roberti de Winghe

Citibank Belgium SA

Tel: +32 (0)2 626 67 73

Mob: +32(0)478 828 729

Sandrine.robertidewinghe@citi.com

Olivier Van Cauwelaert

Wunderman

Mob: +32 (0)473 443 443

Olivier.vancauwelaert@wunderman.com

Algemeen:

Citibank is de toonaangevende globale financiële instelling voor particulieren en specialiseert zich in gepersonaliseerde en op maat gemaakte financiële oplossingen voor haar klanten. In België heeft Citibank Belgium (www.citibank.be) een netwerk van 200 agentschappen die een breed productengamma aanbieden, zoals zichtrekeningen, spaarrekeningen, kredieten, beleggingen en kredietkaarten. Vandaag kunnen de klanten via vier kanalen met hun financiële instelling in contact treden, met name agentschappen, automatische loketten, telefonisch en via Internet. Zo combineert Citibank de voordelen van een bankagentschap met die van een directe bank. Citibank Belgium maakt deel uit van Citi.

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel