Ingezonden persbericht

Utrecht, 21 februari 2011

2011 is het jaar van ondernemen en carrière

Nederlanders willen in 2011 massaal gaan ondernemen. Dit moet het jaar worden van de eigen bedrijven en carrière maken. Dat blijkt uit een inventarisatie van ASR Verzekeringen naar aanleiding van de ruim 800 ingezonden goede voornemens voor de merkcampagne 'Wij zijn jouw 2011'.

Nederland blijkt ambitieus te zijn als het gaat om goede voornemens op zakelijk terrein. Het starten van een eigen bedrijf en carrière maken zijn belangrijke wensen voor dit jaar. De inzendingen laten zien dat Nederlanders dit willen verwezenlijken door op zoek te gaan naar een nieuwe baan. Maar ook promotie of succes bij de huidige werkgever ligt bij velen in het vizier.

Gezondheid en liefde
Naast zakelijk succes hebben Nederlanders ook dit jaar weer in groten getale het voornemen om te stoppen met roken. Bovendien zouden we graag bewuster willen leven door onder andere te ontstressen, positief te denken en zichzelf voorop te stellen. Meer sporten scoorde opvallend genoeg laag in de goede voornemens voor 2011. Nog net in de top 5 staat de liefde: het ontbreekt ook dit jaar niet aan trouwplannen.

Top 10 van ingezonden goede voornemens bij ASR Verzekeringen*:
1. Eigen bedrijf starten

2. Stoppen met roken

3. Nieuwe baan zoeken

4. Bewuster leven

5. Trouwen

6. Afvallen

7. Investeren in de liefde

8. Investeren in eigen gezondheid

9. Activiteiten rondom het huis

10. Meer sporten


*De Top 10 is samengesteld op basis van ingestuurde voornemens op de website van ASR Verzekeringen van 27 december 2010 tot en met 16 januari 2011.

Beeldmateriaal



Afbeelding: Top 5 goede voornemens uit de ruim 830 ingezonden goede voornemens voor de merkcampagne 'Wij zijn jouw 2011' van ASR Verzekeringen.

Bovenstaand beeldmateriaal is in hoge resolutie te downloaden door op de afbeelding te klikken.

Over de campagne 'Wij zijn jouw 2011'
De campagne 'Wij zijn jouw 2011' van ASR Verzekeringen is uitgevoerd in de periode van 27 december 2010 tot en met 16 januari 2011. Gedurende deze campagne was de website van ASR Verzekeringen veranderd in een sterrenhemel. Hieraan kon iedereen zijn of haar eigen goede voornemen toevoegen in de vorm van een persoonlijke ster. Naast een eigen voornemen of wens kon ook worden gekozen uit drie door ASR Verzekeringen geselecteerde levensveranderende momenten: trouwen, stoppen met roken en je eerste bedrijf starten. De inzenders maakten kans op geboden hulp van ASR Verzekeringen om hun voornemen in vervulling te laten gaan.

ASR Verzekeringen
De geschiedenis van ASR Verzekeringen gaat terug tot 1720 toen één van haar voorgangers werd opgericht. Zij kent dus een eeuwenlange traditie in verzekeren. ASR Verzekeringen biedt particulieren en bedrijven via onafhankelijke adviseurs een compleet assortiment verzekeringen en financiële producten op het gebied van schade, inkomen, leven, hypotheken en pensioenen. ASR Verzekeringen is onderdeel van ASR Nederland, een van de grootste verzekeraars in Nederland. Meer informatie op www.asrverzekeringen.nl.