Adobe verbetert klantervaring met nieuwe oplossing voor Web Experience Management Oplossing biedt integratie met de Adobe Online Marketing Suite en nieuwe mogelijkheden op het gebied van content management

Amsterdam, 23 februari 2011 ­ Adobe Systems Incorporated (Nasdaq:ADBE) presenteert haar nieuwe Web Experience Management (WEM)-oplossing, een belangrijk component binnen het Customer Experience Management (CEM)-platform van Adobe. Dit platform maakt het mogelijk voor bedrijven om multichannel ervaringen te bieden en de manier waarop ondernemingen verkopen, service verlenen en interactie hebben met hun klanten te verbeteren. De nieuwe Web Experience Management-oplossing stelt bedrijven in staat om nieuwe mobiele apparaten en social communities in te zetten om het bereik van marketing en de merkloyaliteit te verhogen en de conversie van de huidige digitale consument te verbeteren.

De oplossing bevat een vernieuwde versie van Adobe CQ5, met onder meer nieuwe modules voor het beheren van marketingcampagnes en een nauwere integratie met Adobe Online Marketing Suite. Als enige geïntegreerde suite van content management tools, biedt CQ5 onder andere oplossingen voor web content management- (WCM), marketingcampagne management- (MCM) en digital asset management (DAM). Daarnaast bevat de suite tools voor samenwerking via mobiele apparaten en social communities. CQ5 breidt tevens de mogelijkheden van de Online Marketing Suite uit, waardoor ondernemingen gerichter content kunnen aanbieden aan specifieke doelgroepen en een website kunnen transformeren van een algemeen communicatieplatform naar een instrument voor leadgeneratie om de omzet te verhogen.

"Ondernemingen staan onder grote druk om meer sociaal, persoonlijker en interactiever te worden en tegelijkertijd een hogere omzet te realiseren tegen lagere kosten", stelt Rob Tarkoff, Senior Vice President en General Manager Digital Enterprise Solutions bij Adobe. "Deze kwetsbare balans tussen effectiviteit, verbeterde klantervaringen en multichannel optimalisatie kan alleen worden bereikt met een end-to-end Web Experience Management-oplossing. Adobe biedt ondernemingen de informatie en flexibiliteit om hun merk te ondersteunen en de klantloyaliteit te verbeteren."

"Door de enorme toename van het aantal smartphones, tablets en andere met internet verbonden apparaten en de sterke adoptie van sociale netwerken, moeten online marketeers in staat zijn om hun klanten te bedienen op diverse kanalen zoals internet, smartphones en op sociale netwerken", aldus Melissa Webster, Program Vice President Content & Digital Media Technologies bij IDC. "Marketeers hebben hiervoor een geïntegreerd platform nodig die hen de mogelijkheid biedt om een aantrekkelijke een relevante ervaring te creëren en aan te bieden, die specifiek is afgestemd op de betreffende consument binnen de context van zijn interacties. IDC is van mening dat het voor leveranciers die zich richten op het optimaliseren van klantervaringen cruciaal wordt om een geïntegreerde suite van tools te bieden die ontwikkeld is om specifieke content te bieden aan specifieke consumenten op ieder moment, op ieder apparaat. Daarnaast moet de suite inzichten bieden waarop actie kan worden ondernomen zodat marketeers de content kunnen optimaliseren."

Nieuwe en verbeterde CQ5-modules:

Adobe CQ5 bevat een aantal nieuwe modules voor het beheren van marketingcampagnes, waaronder de module CQ5 Mobile en CQ5 Marketing Campaign Management. Zo breidt de CQ5 Mobile module de mogelijkheden van CQ5 WCM verder uit en laat ondernemingen eenvoudig bestaande content aanpassen en hergebruiken voor een optimale weergave op verschillende typen schermen en apparaten. Naast het ontwikkelen van webapplicaties, is CQ5 Mobile momenteel de enige beschikbare oplossing die marketeers de mogelijkheid biedt om eenvoudig content aan te passen voor eigen applicaties. Ondernemingen kunnen nu mobile als kanaal naadloos integreren binnen de multichannel marketingactiviteiten, kosten reduceren, in contact blijven met de klant die altijd onder weg is en de omzet vergroten. De CQ5 Marketing Campagne Management (MCM) module is een geïntegreerd marketing automation systeem dat marketeers in staat stelt om effectief multichannel marketingcampagnes te plannen en uit te rollen door campagnes vorm te geven voor web, mobiel, mobiele applicaties, social communities, social media en meer. CQ5 MCM bevordert de verkoop en merkloyaliteit en waarborgt de merkconsistentie en de effectiviteit van campagnes.

Naast deze nieuwe modules zijn er ook verschillende updates toegevoegd aan Adobe CQ5. Zo biedt de CQ5 Social Collaboration module online marketeers nieuwe tools voor het bouwen van multimediale, interactieve online communities die het aantal herhaalbezoeken van de website verhogen, de identificatie en loyaliteit van de consument met het merk ontwikkelen en meer inzicht bieden in de klant, zodat nieuwe campagnes voortdurend verbeterd kunnen worden. De nieuwe forummogelijkheden laten gebruikers ook informatie uitwisselen binnen en buiten de organisatie met collega's, leveranciers, klanten, prospects en andere stakeholders. Door de koppeling van CQ5 en de Online Marketing Suite bezorgt CQ5 Targeting organisaties real-time marketing agility om meer klanten te werven en het rendement van campagne-uitgaven te vergroten. Dankzij de integratie met Adobe SiteCatalyst powered by Omniture kunnen marketeers klantinteractie in real-time meten en analyseren over verschillende kanalen en op basis hiervan de relevantie en merkbetrokkenheid bij externe marketingactiviteiten verhogen. De integratie met Adobe Test & Target powered by Omniture zorgt ervoor dat marketeers observaties van klantinteractie en klantgedrag kunnen analyseren over diverse kanalen om de online conversie te verbeteren en de verkoop en omzet te laten stijgen.

Adobe blijft zich richten op productintegratie en innovatie om de meest uitgebreide Web Experience Management-oplossing te bieden.

Nuttige links:

Q&A met Kevin Cochrane, Vice President, Enterprise Marketing, Adobe Adobe Experience Delivers Blog
Adobe Enterprise
Introductie webinar van Adobe over de Web Experience Management-oplossing

Beschikbaarheid

De Web Experience Management-oplossing is wereldwijd beschikbaar.

Adobe Systems Incorporated
Adobe verandert de wereld door het leveren van digitale ervaringen. Voor meer informatie bezoek: www.adobe.nl.

Een PDF van dit persbericht vindt u hier: http://press.adobe.com/cgi-bin/pr.cgi?show=content;rel_id=1043

Voor verdere informatie kunt u kijken op: http://bit.ly/fuwBgf

Altijd als eerste de laatste persberichten van Adobe Systems Benelux via deze RSS-feed: feed://www.lewiswire.com/nl/rss.php?client=385

Kijk ook op de Adobe-Twitter: http://www.twitter.com/adobesystemsnl

###