Ingezonden persbericht


Arcueil, Frankrijk, 23 februari 2011
()

Neolane behaalt recordresultaten in 2010
en beschikt over een snel groeiende klantenportfolio

Neolane verstevigt zijn positie als eerste onafhankelijke producent van marketingoplossingen voor bedrijven die op een efficiënte manier wensen te communiceren met klanten en prospects

Neolane, Franse producent van marketing- en communicatieoplossingen voor bedrijven, kondigt een stijging aan van 40%, wat neerkomt op een wereldwijde omzet van 22 miljoen euro in 2010. Deze stijging is voornamelijk te danken aan de aanwinst van 100 nieuwe klanten die vorig jaar voor de oplossingen van Neolane hebben gekozen. De kwaliteit van haar innoverende marketingtechnologie voor communicatie vergemakkelijkt de interactie tussen bedrijven en hun klanten. Dankzij vooruitstrevende marketingtechnieken heeft Neolane ervoor gezorgd dat bedrijven op een geheel coherente manier kunnen communiceren met hun klanten - via alle mogelijke communicatiekanalen - en om de in- en uitgaande communicatie te fusioneren. Op deze manier toont Neolane aan wereldwijd de eerste onafhankelijke producent van marketingplatformen voor communicatie te zijn.

Enkele prestaties van Neolane in 2010:

· De aanwerving van een groot aantal nieuwe klanten in Europa en de Verenigde Staten, waaronder grote bedrijven zoals La Redoute, Auchan, PMU.fr, Thalys, Debenhams, Meteor Mobile, Sears Canada en Telenor
· Het inspelen op de veranderende markt via het aanbieden van nieuwe opties zoals de fusie van in- en uitgaande cross-channel communicatie die email, internet, post, mobiele toestellen, call centers en sociale netwerken combineert
· Het verstevigen van de relaties met marketingpartners, dienstverlenende bedrijven en adviesbureaus door de opkomst van nieuwe spelers zoals Logica, KBM en Omegapoint
· Aanwerving van personeel - een stijging van meer dan 50% - om de groei van het bedrijf, dat vandaag wereldwijd 200 medewerkers telt, te ondersteunen

"De marketingsoftwaresector is momenteel onderhevig aan een grondige verandering en ontwikkeling als gevolg van een veranderende markt en nieuwe behoeftes van bedrijven op het gebied van duurzame en gepersonaliseerde one-to-one communicatie met hun klanten", verklaart Stéphane Dehoche, CEO van Neolane. "Voor de marketingverantwoordelijken uit zowel de B2B- als de B2C-sector is 2011 een belangrijk jaar waarin traditionele direct marketing aan belang zal inboeten. De meest bekwame marketingverantwoordelijken zullen aan de fusie van in- en uitgaande communicatiekanalen moeten werken en aan het communicatieverkeer via alle kanalen moeten deelnemen om zowel de verkoop als het vertrouwen van de klanten te doen vergroten. De missie van Neolane is om zich in het hart van deze interacties te bevinden; om deze te anticiperen en te optimaliseren, welk communicatiekanaal er ook wordt gebruikt."

In 2011 wordt direct marketing interactief
De relaties tussen bedrijven en hun klanten en prospects worden momenteel verstoord door nieuwe technologieën zoals web 2.0 en de groei van digitale kanalen, voornamelijk sociale media. Deze overgang naar interactieve marketing verplicht marketingverantwoordelijken om hun strategieën telkens opnieuw aan te passen en te vernieuwen. De fundering van deze interactieve marketingtechnologieën is gebaseerd op de fusie van in- en uitgaande communicatie, vanaf één centraal referentiepunt, om alle berichten te kunnen verwerken en personaliseren om bedrijven zo de meest relevante oplossingen te kunnen aanbieden, afhankelijk van het gedrag en de voorkeur van de consumenten van deze bedrijven.

"Neolane is trots op haar status van onafhankelijke softwareproducent. We zijn in staat om onze klanten continu innovatieve oplossingen voor de lange termijn aan te bieden", vertelt Stéphane Dehoche. "We onderscheiden ons ook omdat we hechte relaties met onze klanten hebben en onderhouden door hen onder andere een breed scala van database en CRM- en BI-oplossingen aan te bieden. De onafhankelijkheid van onze software uit zich in de betrouwbare lange termijn relaties die we hebben met onze klanten."

Neolane verstevigt zijn activiteiten in de Benelux

Fabien Thomas werd in januari 2011 tot Regional Sales Manager Benelux benoemd. Hij is al sinds 2008 werkzaam voor Neolane als verantwoordelijke voor retail en luxe. Met meer dan 12 jaar ervaring in commerciële ontwikkeling heeft de nieuwe Regional Sales Manager Benelux de ambitie om de klantenportfolio verder te ontwikkelen om de marktpositie van Neolane te versterken en om de relaties met de partners in de regio te verstevigen.

"Ik ben verheugd dat Neolane mij deze missie en uitdaging heeft toegekend", zegt Fabien Thomas. "Neolane heeft ambitieuze doelen, zowel om de groei voort te zetten, maar ook om de producten verder te ontwikkelen en de Benelux is hier een ideaal terrein voor. Tegelijkertijd ben ik ook blij te kunnen samenwerken met gemotiveerde en dynamische teams om de gezette doelstellingen te behalen."

Over Neolane:
Neolane is de enige softwareproducent die interactieve marketingtechnologie aanbiedt waarmee bedrijven gepersonaliseerde one-to-one dialogen kunnen onderhouden met elk type klant. Marketeers kunnen zo gebruik maken van een geïntegreerd marketingplatform dat tegelijkertijd e-mail, inkomende en uitgaande berichten beheert, waardoor efficiëntie, resultaten en uiteindelijk de omzet merkbaar toenemen. Doordat Neolane is opgericht in het digitale tijdperk, is zijn platform zowel voor gevorderde als voor standaardgebruikers heel gebruiksvriendelijk. Flexibel en gericht op de toekomst, bereidt het bedrijf zijn klanten voor op nieuwe marketinguitdagingen en helpt hen hier sneller op in te kunnen spelen dan de concurrentie. Neolane wordt gebruikt door meer dan 300 toonaangevende internationale bedrijven zoals Sony Music, Alcatel-Lucent, Orange, Sears Canada en Sephora. Bezoek voor meer informatie www.neolane.com.
;;
Perscontacten:
Céline Wijnen
+33 1 55 02 27 92
c.wijnen@open2europe.com

Gerdine Lindhout
+33 1 55 02 27 88
g.lindhout@open2europe.com

www.open2europe.com