Ingezonden persbericht


'Winning Workplace Award' nieuwe vastgoedprijs voor kantoorgebruikers Jones Lang LaSalle benadrukt cruciale rol kantoorgebruikers bij ontwikkeling vraaggestuurd aanbod

Amsterdam, 23 februari 2011 - Jones Lang LaSalle introduceert de 'Winning Workplace Award', een jaarlijkse vastgoedprijs die wordt uitgereikt aan een kantoorgebruiker die op een vooruitstrevende en innovatieve manier invulling geeft aan ontwikkelingen op de kantoorgebruikersmarkt, zoals Het Nieuwe Werken. Met deze nieuwe prijs plaatst Jones Lang LaSalle de kantoorgebruikers in het centrum van de veranderingen op de kantorenmarkt. De vastgoedadviseur wil hiermee bijdragen aan het inzicht bij marktpartijen én overheden dat Nederland toe moet naar een vraaggestuurd aanbod.

Van 1 tot en met 20 april kunnen 'Winning Workplaces' worden aangemeld via de website winningworkplaces.nl. Een onafhankelijke jury selecteert eind april uit alle genomineerden een shortlist. Vervolgens kan er tot eind mei online worden gestemd om te bepalen welke kantoorgebruiker de 'Winning Workplace Award 2011' in ontvangst neemt. De uitreiking van de eerste award - door Marijn Snijders, CCO van Jones Lang LaSalle - zal plaatsvinden op 7 juni 2011, voorafgaand aan het 'Eindgebruikersdebat' op de Provada, de jaarlijkse vastgoedbeurs in de RAI in Amsterdam.

Wie nu al 'Winning Workplaces' wil aanmelden voor de 'Winning Workplace Award 2011', kan contact opnemen met Silvia van Nieuwenhuizen via 020-5 405 405 of silvia.van-nieuwenhuizen@eu.jll.com.

De jury die de shortlist van genomineerden samenstelt voor de 'Winning Workplace Award 2011' bestaat uit de volgende professionals:


. Flip Verwaaijen, voorzitter CoreNet, de internationale belangenvereniging voor kantoorgebruikers;


. Wim Kooyman, hoofdredacteur Facility Management Magazine en Real Estate Magazine;


. Bart Vos, interieurarchitect en productvormgever en mede-eigenaar van Vos Interieur;


. Ruurd Baane, auteur van het boek 'Het Nieuwe Werken ontrafeld' en partner bij Bright & Company;


. Eric Martens, Director Occupier Services bij Jones Lang LaSalle.

Onder aanvoering van Ruben Langbroek, Head of Research Jones Lang LaSalle, worden samen met de jury de beoordelingscriteria opgesteld. Langbroek: "Het creëren van 'Winning Workplaces' is voor kantoorgebruikers essentieel in de slag om talent. De afgelopen jaren is er bij de uitbreiding van de kantorenvoorraad nauwelijks gekeken naar het ontwikkelen van aantrekkelijke en inspirerende werkomgevingen. De behoefte aan een betere 'work/life-balance' en efficiëntere tijdsbesteding vraagt van organisaties dat ze extra aandacht schenken aan bereikbaarheid en kwaliteit van locaties, de aanwezigheid van voorzieningen en nieuwe werkplekconcepten. Medewerkers hebben behoefte aan multimodale bereikbaarheid, flexwerkplekken, ontmoetings- en loungeplekken en coffee corners. Maar ook aan faciliteiten zoals kinderdagverblijven, sportscholen, horeca en 'easy shopping'. Investeringen door overheden en marktpartijen in infrastructuur en kwaliteit van de omgeving, net als het streven naar maximalisatie van de functiemix en een hoog voorzieningenniveau, dragen bij aan de aantrekkelijkheid. Niet alleen op werkplekniveau, maar ook op gebouw- en organisatieniveau zijn investeringen nodig om 'Winning Workplaces' te creëren."

Eric Martens, Director Occupier Services van Jones Lang LaSalle Nederland: "Met de uitreiking van de 'Winning Workplace Award' geven wij innovatieve kantoorgebruikers de centrale plek die hen toekomt. De behoeftes van kantoorgebruikers horen immers bij zowel marktpartijen als overheden in het middelpunt van de belangstelling te staan. En gelet op de leegstandsproblemen moeten aanbieders van kantoorgebouwen en kantorenlocaties bij het uitwerken van herstructureringen de huisvestingsbehoeften van gebruikers als centraal uitgangspunt nemen. Het ouderwetse, aanbodgerichte denken voldoet niet langer en is een belangrijke oorzaak van de huidige problematiek. Het creëren van 'Winning Workplaces' zorgt ervoor dat organisaties maximaal tegemoet komen aan eisen op het gebied van kostprijsverlaging en flexibiliteit van hun bedrijfsvoering. Het garandeert ook, zeker in de context van de Nederlandse kenniseconomie, dat het aantrekken en behouden van de beste mensen een positieve stimulans krijgt."


- einde bericht -