Groupon kiest voor samenwerking met Zanox


Inzet performance advertising kanalen voor verdere groei

Amsterdam, 20110301 -- Groupon, wereldwijd marktleider van group social buying, is per 1 maart gestart met een performance advertising programma bij Zanox. Het affiliate netwerk zet voor Groupon verschillende online marketingkanalen in, om de dagelijks wisselende groepsaanbiedingen te promoten. Groupon koos voor Zanox om meer verkopen te genereren en het marktaandeel verder te vergroten.

Groupon, de uitvinder van group social buying, bestaat sinds drie jaar in de Verenigde Staten en is sinds maart 2010 actief op de Nederlandse markt. Iedere dag biedt het een nieuwe, kwalitatieve aanbieding op het gebied van lifestyle (uit eten gaan, activiteiten, wellness en beauty) van geselecteerde bedrijven in meer dan 30 steden in Nederland. Groupon gebruikt collectieve koopkracht om zeer scherp geprijsde aanbiedingen mogelijk te maken en creëert daardoor een win-winsituatie voor bedrijven en consumenten. Vorig jaar riep het tijdschrift Forbes Groupon uit tot het snelst groeiende bedrijf uit de wereldgeschiedenis.

Zanox, de Europese marktleider in performance advertising, zet verschillende kwaliteitskanalen in om de verkopen van Groupon te stimuleren. Via Zanox heeft Groupon toegang tot het premium content network, e-mail marketing, Facebook advertising, en display retargeting. Met performance advertising vergoedt een adverteerder aangesloten publishers uitsluitend voor de aangedragen leads en gerealiseerde verkopen.

Het affiliate marketing team van Groupon Nederland licht toe: “onze ambities voor het komende jaar is om nog meer sales te genereren. Na een jaar actief te zijn op de Nederlandse markt hebben we gekozen voor een samenwerking met Zanox vanwege de professionele begeleiding, kennis van de markt en internationale ervaring met social buying."

“Wij zijn erg blij met Groupon”, aldus Roger Kenbeek, algemeen directeur van Zanox Benelux. “In andere landen, zoals Frankrijk, Brazilië en België, boeken wij goede resultaten met Groupon. Ons doel is om altijd resultaatgericht te adverteren en Groupon is hier het beste voorbeeld van. In minder dan drie jaar tijd zijn ze uitgegroeid tot de absolute marktleider van group social buying.”

Kenbeek constateert ook dat “meer en meer grote adverteerders kiezen voor een exclusieve samenwerking met Zanox. Een belangrijke reden is dat adverteerders behoefte hebben aan een performance advertising netwerk dat als volwaardig business partner meedenkt en adviseert over de online marketingactiviteiten. Exclusiviteit garandeert een duidelijke focus en het vertrouwen om gezamenlijk te investeren in de strategie op lange termijn.”

Over Zanox
De Zanox groep, bestaande uit Zanox, Digital Window en Buy.at, is de Europese marktleider in  performance advertising. Via het internationale performance netwerk koppelt Zanox meer dan 3000 adverteerders aan meer dan één miljoen publishers, die gebruikmaken van alle vormen van online advertising en marketingkanalen: affiliate marketing, search marketing, retargeting, social media advertising, text link advertising, display advertising, e-mailmarketing, shopping- en loyaltyprogramma’s. Zanox werkt onder meer voor KPN, T-Mobile, Groupon, Zalando, De Bijenkorf, OHRA en MoneYou.
 
Sinds de oprichting in 2000 is Zanox uitgegroeid tot een bedrijf met meer dan 600 werknemers en veertien kantoren, verdeeld over Europa, Azië en Noord-Amerika. Vanuit Amsterdam is Zanox Benelux vanaf 2005 actief op de Nederlandse markt. Sinds mei 2007 maakt Zanox deel uit van Axel Springer AG, Berlijn, en PubliGroupe AG, Lausanne.
 
Meer informatie vindt u op www.zanox.nl
Over Groupon
Groupon is opgericht in november 2008 in Chicago en biedt elke dag een nieuwe kwalitatief hoge deal op het gebied van lifestyle (uit eten gaan, activiteiten, wellness en beauty) van geselecteerde top partner bedrijven in meer dan 140 steden wereldwijd. Groupon gebruikt collectieve koopkracht om zeer scherp geprijsde aanbiedingen mogelijk te maken en creëert daardoor de ultieme win-winsituatie voor bedrijven en consumenten.

Meer informatie vindt u op www.groupon.nl





Ingezonden persbericht