Nieuwe betaaldienst CheckPay maakt online shoppen nog aantrekkelijker

Houten, 1 maart 2011 - Deze maand start Pakketservice van TNT Post met het aanbieden van een nieuwe betaalmethode voor online winkelen: CheckPay. Met CheckPay betaalt een klant alleen als de bestelling ook daadwerkelijk is ontvangen. Voor de webwinkelier biedt CheckPay de zekerheid van aflevering bij de juiste ontvanger.

CheckPay werkt als volgt: zodra een klant een bestelling doet bij een webwinkel, voldoet de klant het aankoopbedrag via iDEAL. CheckPay zorgt ervoor dat dit bedrag eerst op een onafhankelijke tussenrekening wordt gezet. De betaling wordt zowel aan consument als aan de webwinkel gemeld. De consument ontvangt vervolgens een persoonlijke aflevercode via sms en email. Bij aflevering van de bestelling toetst de klant deze code in op de handcomputer van de pakketchauffeur. De klant ontvangt dan zijn bestelling en de webwinkel ontvangt het aankoopbedrag binnen enkele dagen op zijn rekening. Mocht de consument de bestelde goederen niet binnen 30 dagen ontvangen, dan stort TNT Post het aankoopbedrag automatisch terug op zijn rekening.

De Payment Service Provider Ogone start deze week met het aanbieden van CheckPay aan webwinkeliers. Ray Bak, Country Manager Ogone Nederland, zegt over deze nieuwe betaalmethode: "Veiligheid, betrouwbaarheid, innovatie en snelheid zijn de punten waar Ogone voor staat, hierin hebben we met TNT Post een sterke partner gevonden om met CheckPay het vertrouwen van de consument en webwinkelier te wekken." Webwinkelier Databyte uit Steenbergen biedt vanaf eind deze week aan zijn klanten deze nieuwe betaalmethode. Directeur Ton Moerkens van Databyte zegt over CheckPay: "De consument kan er 100% op vertrouwen dat de webshop zijn verplichtingen nakomt".

Zekerheid over aflevering én betaling
Pakketservice van TNT Post speelt met deze dienst in op de vraag van webwinkeliers naar een online achteraf betaalmethode die zekerheid geeft over de aflevering bij de juiste persoon. Consumenten krijgen de zekerheid dat als goederen niet uitgeleverd worden, zij hun geld automatisch terugkrijgen. TNT Post verwacht dat hiermee tegemoet wordt gekomen aan een grote groep weifelende consumenten die nu nog niet online winkelen.

Over TNT Post
TNT Post verwerkt dagelijks 15 miljoen poststukken (waarvan 400.000 pakketten) met ruim 7,6 miljoen bestemmingen in Nederland. Het bedrijf distribueert daarnaast post in een aantal Europese landen. Van groeiend belang zijn diensten die elektronische data omzetten in fysieke post. TNT Post is in de eerste plaats actief op het gebied van post: collectie, sortering, transport en aflevering van brieven en pakketten. Daarnaast is de onderneming gespecialiseerd in data- en documentdiensten, direct mail, e-commerce en internationale post. TNT Post heeft zo'n 58.000 mensen in dienst in Nederland. De omzet van TNT Post in 2010 bedroeg 4.268 euro. TNT Post is onderdeel van TNT N.V. TNT is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid als onderneming en heeft partnerschappen gevormd met het World Food Programme en het Milieuprogramma van de Verenigde Naties om wereldwijd tegen honger en milieuvervuiling te strijden.

-EINDE BERICHT-

Links:
http://www.tntpost.nl