Consumentenbond
Tommy Teleshopping overstag
* 2 maart 2011 01:00
Tommy Teleshopping past na aandringen van de Consumentenbond zijn
algemene voorwaarden aan. De bond kreeg diverse klachten van
consumenten over onder andere de levering en betaling van producten.
Deze klachten zijn door het bedrijf inmiddels opgelost, maar de bond
houdt het bedrijf nog wel in de gaten.
Consumenten die een product met een automatische incasso bij Tommy
Teleshopping betaalden en daarna retourneerden, moesten lang op hun
geld wachten. Nu krijgen ze dat zo spoedig mogelijk en in ieder geval
binnen 30 dagen. Bij gebreken verwees de webwinkel naar de voorwaarden
van de fabrikant voor de garantie, terwijl het bedrijf hiervoor zelf
verantwoordelijk is. Het bedrijf ontbond de overeenkomst met de klant
als een product niet leverbaar was, in plaats van het product te
leveren. Ook op dit punt verbetert de webwinkel haar voorwaarden.
Werk aan de webwinkel
McAfee-klachten Consumenten met klachten die ontstaan zijn door de oude
algemene voorwaarden, kunnen deze melden bij de bond via
alarm@consumentenbond.nl. Tommy Teleshopping zegt toe deze klachten zo
spoedig mogelijk op te lossen. Klachten over andere webwinkels zijn ook
welkom. Daarvoor heeft de bond het formulier 'Werk aan de Webwinkel' op
de website. Met de verzamelde meldingen van consumenten wil de bond
optreden tegen webwinkels die hun klanten duperen. Meer informatie over
de rechten van consumenten die online producten kopen, staan op de
website van de Consumentenbond.