Ingezonden persbericht


Persbericht

Viva's Prikkelende Pornaweken
Inclusief extra porna-dvd!

Hoofddorp, 3 maart 2011 - Porna is porno voor vrouwen. En Viva zou Viva niet zijn als het daar niet het fijne van zou willen weten. Helemaal omdat uit diverse onderzoeken blijkt dat bijna 60% van de vrouwen tussen de 18-56 jaar weleens porno kijkt. Vandaar: Viva's Prikkelende Pornaweken. Inclusief porna-dvd!

Bijna 80% van de vrouwen geeft aan dat ze graag erotiek zien die speciaal gemaakt is voor vrouwen. Maar wat is nu porna? Soft, lesbisch, roze? Of is er toch sprake van een volwassen sexfilm?

Gelijkwaardige rol
Dit laatste is zeker het geval, ontdekte een recensiepanel van Viva al snel. Maar: de actrices leken oprecht te genieten, de verhaallijn komt realistischer op gang, er figureren geen bimbo's met nepborsten en mannen en vrouwen spelen een gelijkwaardige rol. En als er sprake is van een trio, dan is het met twee mannen erbij, in plaats van andersom. Het panel vond de films nu ook weer geen Oscar-materiaal. Maar dat is ook niet het doel van een pornafilm.

De vijf beste films
Columniste van Viva (en Metro) Hadjar Benmiloud recenseerde een tiental films met een groep vriendinnen. Van lovend ('Het zijn gewone mensen, dat maakt het realistischer en dus opwindender') tot kritisch ('Die kale griezel is eng') onderwierpen zij tien pornafilms aan hun kritische blik. De vijf beste films volgens Hadjar staan op de dvd die op vrijdag 18 maart bij Viva 12 in de winkel ligt. In de twee Viva's voorafgaand staan de besprekingen van de pornafilms.

Weer een stap verder
In 1994 bood Viva de eerste vibrator aan bij een abonnement. Daarmee zette het vrouwenweekblad een belangrijke stap in de bestrijding van het taboe rond de vibrator. Met het bijsluiten van een porna-dvd gaat Viva weer een stap verder en speelt in op de behoefte van de Nederlandse jonge vrouw.

Over Viva
Viva is een weekblad voor jonge vrouwen dat naast ontspanning en entertainment ook berichtgeving biedt op gebied van relaties, seks, werk, lifestyle en gezondheid. Viva kenmerkt zich door een newsy, opgewekte, openhartige en eigentijdse aanpak van zeer uiteenlopende onderwerpen die altijd vanuit een persoonlijke invalshoek worden benaderd. Viva is een kwaliteit- en mentaliteitsweekblad met een hoge actualiteit. Meer info? Kijk op www.viva.nl

Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital = Sanoma Media Netherlands Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital gaan per 5 april 2011 één naam hanteren: Sanoma Media Netherlands. Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste Mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland.

Sanoma heeft een rijk portfolio met meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital vind je op www.sanoma-uitgevers.nl of www.sanomadigital.nl.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomaNL


Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (