Ingezonden persbericht


Nieuwsflits
'Kinderen? Dat zie ik niet meer gebeuren'
Floortje Dessing in Flair

Hoofddorp, 3 maart 2011 - Ze betwijfelt of ze ooit een gezin zal hebben. En nee, dat maakt Floortje Dessing (40) niet onrustig, zegt ze in Flair. 'Geen enkel kind zit toch te wachten op mij als moeder? En joh, ik heb niet eens een kandidaat.'

'Vorig jaar strandde na tweeënhalf jaar mijn relatie,' vertelt Floortje in Flair. 'Dat had ook te maken met mijn werk. Hij was een liberale Italiaan die dacht mijn leefstijl wel aan te kunnen. Maar het bleek toch too much. Uiteindelijk wilde hij veel meer tijd samen doorbrengen. Ik merkte dat hij het niet volhield.'

Vaak mee op reis
'Het is echt niet zo dat ik rücksichtslos mijn eigen leven doorleefde, ik vocht ervoor om samen te zijn en nam hem vaak mee op reis. Maar als ik in Nederland was, wilde hij me voor zichzelf, terwijl ik ook mijn vrienden en familie wilde zien. Ik investeerde in onze relatie, wilde me aanpassen, maar mijn baan opgeven? Nee, daar zou ik geen vrolijker mens van worden.'

Rammelende eierstokken
Ze weet zeker dat ze vroeg of laat tegen iemand aanloopt die net zo leeft als zij. 'Maar kinderen, dat zie ik niet meer gebeuren. Geen enkel kind zit toch te wachten op mij als moeder? Het maakt me overigens niet onrustig. De rammelende eierstokken zijn godzijdank aan me voorbijgegaan. Natuurlijk houd ik de deur nog op een kier, maar joh, ik heb niet eens een kandidaat. En zodra ik die heb, ben ik alweer bijna te oud. Ik weet ook hoeveel geregel en gedoe het is met kinderen. Ik heb écht respect voor vrouwen met drie kinderen en een fulltime baan. Da's pas bordjes draaiende houden!'

Waanzinnige twijfelaar
Floortje ziet eruit alsof ze precies weet wat ze wil. Maar haar uitstraling strookt duidelijk niet met haar karakter, zegt ze. 'Ik ben een waanzinnige twijfelaar. Ook als ik eindelijk een beslissing neem, kan ik daar nog eindeloos in blijven hangen. Hoewel ik de laatste jaren wel sterker ben geworden, ben ik dus zeker niet zo zelfverzekerd als ik lijk. Niet dat dat stoere gedrag een trucje is, dat is nou eenmaal mijn manier van praten en lopen, mijn hele mimiek. Maar daarachter zit een kwetsbaar iemand die ernstig twijfelt en slapeloze nachten heeft als ze kritiek krijgt.'

De Flair met het volledige interview met Floortje Dessing ligt vanaf morgen in de winkel. Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital = Sanoma Media Netherlands Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital gaan per 5 april 2011 één naam hanteren: Sanoma Media Netherlands. Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste Mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland.

Sanoma heeft een rijk portfolio met meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital vind je op www.sanoma-uitgevers.nl of www.sanomadigital.nl.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomaNL