Ingezonden persbericht


pERSBERICHT-

Toekomstig succes verzegelt op NIVEA's 100 ste verjaardag


* NIVEA viert 100-jarig jubileum met internationale activiteiten
* Nieuwe NIVEA merkcampagne '100 Years Skincare for Life'
* Lancering van cross-mediale digitale campagne gefocust op jonge consumenten
* Muziekicoon Rihanna is het gezicht van NIVEA's 100-jarig jubileum
* Significante extra investeringen

Hamburg, 3 maart 2011 - Beiersdorf bbereidt zich voor op toekomstige groei en herpositioneert het merk NIVEA voor haar 100ste verjaardag. Met de business strategie 'Focus on Skin Care. Closer to Markets.', concentreert het bedrijf zich op haar kernkwaliteit huidverzorging, waarin NIVEA centraal staat. De implementatiefase van het activatiepakket ter support van de herpositionering van NIVEA zal in mei van start gaan.

'Huidverzorging is het sterkst groeiende segment binnen de wereldwijde cosmeticamarkt. De verwachting is dat dit segment in 2015 verantwoordelijk zal zijn voor 45% van de groei in de cosmeticamarkt. Met NIVEA als 's werelds grootste huidverzorgingsmerk zal Beiersdorf veel voordeel halen uit deze groeiprognoses.', aldus Markus Pinger, lid van de Raad van Bestuur van Beiersdorf, verantwoordelijk voor Brands.

NIVEA viert haar 100-jarig jubileum
Het onmiskenbare klassieke blauw-witte NIVEA crème blik wordt al bijna 100 jaar wereldwijd verkocht. Vandaag de dag staat NIVEA crème centraal binnen een uitgebreide productfamilie die in meer dan 200 landen actief is. Het omvat alle segmenten binnen de huid- en lichaamsverzorging wat heeft geresulteerd in netto sales voor Beiersdorf van bijna 4 miljard euro over het afgelopen jaar. Sinds de start in 1911, staat NIVEA synoniem voor huidverzorging en betrouwbaarheid voor consumenten wereldwijd en heeft het zich ontwikkeld tot een van 's werelds meest waardevolle merken. Deze uitstekende basis biedt een perfecte fundering voor een focus op de verdere ontwikkeling en duurzame groei van NIVEA.

Nieuwe NIVEA merkcampagne '100 Years Skincare for Life' Door de economische crisis zijn de kernwaarden vertrouwen, eerlijkheid, betrouwbaarheid, familie en kwaliteit wederom belangrijke drijfveren binnen het aankoopbeslissingsproces van consumenten. Deze waarden worden al generaties lang door consumenten toegeschreven aan het merk NIVEA. Met het motto 'NIVEA: 100 Years Skincare for Life' lanceert 's werelds grootste huidverzorgingsmerk een wereldwijde campagne in mei, waarin huidverzorging en de kernwaarden van NIVEA centraal staan. Dit zal bijdragen aan de ideale positie voor NIVEA voor een duurzame en winstgevende groei vanuit de kern van het bedrijf.

's Werelds grootste NIVEA huidverzorgingstour in de detailhandel Ongeveer tweederde van alle aankoopbeslissingen wordt gemaakt terwijl men voor het schap in de winkel staat. Daarom start Beiersdorf in 2011 's werelds grootste wereldwijde huidverzorgingstour in 75.000 promotiegebieden in de detailhandel. Met 1,7 miljoen adviezen, met daarin een individuele huidanalyse, worden hiermee naar verwachting 13 miljoen consumentencontacten gegenereerd.

Het werven van een nieuwe generatie NIVEA-fans door een digitale mobilisatiecampagne samen met Rihanna Music Cooperation Om nieuwe doelgroepen te bereiken lanceert NIVEA haar grootste digitale mobilisatiecampagne in sociale media ooit. Naar verwachting worden hiermee meer dan één miljard pageviews gegenereerd. De samenwerking met internationale superster Rihanna zal hierbij een significante bijdrage leveren, want in het jaar van haar 100ste verjaardag integreert NIVEA de muziek van Rihanna in diverse campagne-elementen. Bijna geen enkele andere wereldster heeft meer fans op sociale netwerken zoals Facebook dan Rihanna. Samen met haar kan NIVEA daarom een nieuwe doelgroep van jonge consumenten aanspreken. De meer dan 120 miljoen berichten hierover zullen op diverse sociale media te zien zijn.

Enorm NIVEA communicatie-offensief 2011: Meer dan 1 miljard euro marketingbudget en significante extra investeringen in het merk Met dit wereldwijde activatiepakket worden met behulp van alle soorten mediakanalen consumenten dichterbij de wereld van NIVEA gebracht. Als resultaat hiervan zal NIVEA een meer intense dialoog met de al bestaande NIVEA-consumenten hebben dan ooit tevoren. Bovendien is ze in staat om een nieuwe en vooral jonge doelgroep te fascineren. 'Met significante investeringen in 2011 van vele tientallen miljoenen in het marketingbudget versterken we, in dit jaar waarin het merk honderd jaar bestaat, met wereldwijde activaties het merk NIVEA op de lange termijn. Op deze manier stabiliseren en breiden we de nummer-één-positie in huidverzorging verder uit.', aldus Pinger.

Per verkocht Blauw Blik NIVEA Crème 10 cent donatie aan Plan International Een andere focus in NIVEA's 100ste verjaardag is de steun van een speciaal project voor sociaal benadeelde kinderen. Dit wordt gedaan door NIVEA in een wereldwijde samenwerking met de kinderhulporganisatie Plan International. 10 eurocent van de verkoop van elk speciale editie 'Care and Connect' NIVEA blik ter wereld, wordt gedoneerd aan een NIVEA en Plan International project in Guatemala. Naar verwachting worden er vijf miljoen van deze speciale editie blikken verkocht, wat een donatie van een half miljoen moet opleveren.

'Met deze nieuwe strategie, de geplande activiteiten en NIVEA's nieuwe merkcampagne laten we zien dat het merk na een bestaan van honderd jaar nog steeds jong, modern en een krachtige innovator in cosmetica is. Maar, bovenal is NIVEA een blijvend synoniem voor huidverzorging.', aldus Markus Pinger.

Over Beiersdorf AG
Cosmeticabedrijf Beiersdorf AG is gevestigd in Hamburg, Duitsland, en heeft meer dan 19.000 werknemers wereldwijd. Haar omzet in 2010 bedroeg ¤ 6.194 miljard. Het bedrijf is genoteeerd op de DAX sinds December 2008. Beiersdorf's NIVEA is 's werelds grootste huidverzorgingsmerk*. Andere namen in haar succesvolle internationale merkenportefeuille omvatten Eucerin, La Prairie, Labello, 8x4 en Hansaplast. Dochteronderneming tesa SE is één van 's werelds meest toonaangevende producenten op het gebied van zelfkleefproducten en systeemoplossingen voor de industrie, ambachtelijke bedrijven en consumenten. Beiersdorf heeft bijna 130 jaar ervaring wat betreft huidverzorging en is bekend om haar innovatieve en hoogwaardige producten.


* Bron: Euromonitor, Skin and beauty products excluding perfumes and hair color by sales volume, 2009

Vandaag heeft Beiersdorf tevens haar jaarcijfers bekend gemaakt. U kunt het bericht hier lezen.


- Einde bericht-




Ingezonden persbericht