Ingezonden persbericht


Nieuwsflits

'Al tijdens de eerste date vroeg ik of Sergio kinderen met me wilde' Ellemieke Vermolen in tijdschrift Kinderen

Hoofddorp, 7 maart 2011 - Televisiepresentatrice Ellemieke Vermolen vroeg haar echtgenoot, topkok Sergio Herman van restaurant Oud Sluis, al tijdens de eerste ontmoeting of hij kinderen met haar wilde. Herman (40) had immers al twee kinderen uit een eerder huwelijk. 'Als hij nee had gezegd, was ik niet met hem verder gegaan,' vertelt Ellemieke deze maand in het tijdschrift Kinderen.

Gelukkig bleek al snel dat het wel goed zat. Inmiddels is Ellemieke (34) de trotse moeder van Noah (2) en Zenna (2 maanden). Het moederschap gaat bij Ellemieke boven alles. 'Ik wil mijn werk graag combineren met het moederschap, maar als dat niet zou lukken stop ik met mijn werk. Voor ons geen au pair. Ik moet er niet aan denken dat iemand anders de hele dag met mijn kinderen bezig is.'

Snel naar het ziekenhuis
Maar dat betekent niet dat Ellemieke het moederschap altijd makkelijk vindt. 'Ik had meteen mijn onzekerheden. In het begin durfde ik Noah bijna niet op te pakken, zo klein en teer. En toen Zenna een week oud was, kreeg hij opeens een slagaderlijke bloeding uit zijn navel. Ik was met hem bezig en ineens spoot het bloed eruit. Gelukkig was het overdag en konden we snel met hem naar het ziekenhuis. Als het 's nachts was gebeurd, was hij er niet meer geweest. Van de kwetsbaarheid van mijn kind heb ik nachtenlang wakker gelegen.'

Mama even knock-out
Het moederschap past bij Ellemieke. 'Ik ben een verzorgend type. Als de kinderen van Sergio er zijn, is het bij ons erg druk. Soms lijkt het of mijn huis wordt afgebroken, maar als we op zaterdagochtend met z'n allen aan de ontbijttafel zitten, voelt het ook als echte rijkdom.' Gelukkig heeft Ellemieke ook tijd voor zichzelf. 'Ik zoek mijn rustmomentjes uit, dan ligt mama even knock-out! En ik ben net weer aan het sporten. Tijdens mijn eerste zwangerschap kwam ik 24 kilo aan, tijdens mijn tweede 16. Nog acht kilo eraf en dan zit ik weer op mijn streefgewicht!'

De Kinderen met het hele interview met Ellemieke ligt vanaf morgen in de winkel. Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital = Sanoma Media Netherlands Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital gaan per 5 april 2011 één naam hanteren: Sanoma Media Netherlands. Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste Mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland.

Sanoma heeft een rijk portfolio met meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital vind je op www.sanoma-uitgevers.nl of www.sanomadigital.nl.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomaNL
Noot voor redacties


Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (

Ingezonden persbericht