ASN Bank


Joyce van der Est nieuwe adjunct-directeur ASN Bank

Benoeming ondersteunt de ASN Bank in groei en focus op dienstverlening.

Joyce van der Est is per 1 maart benoemd tot adjunct-directeur van de ASN Bank. Zij versterkt de huidige directie, die bestaat uit algemeen directeur Ewoud Goudswaard en directeur Jeroen Jansen. Joyce van der Est (1965) is sinds 2003 werkzaam bij de ASN Bank als hoofd Operationele Zaken. Naast haar functie van adjunct-directeur behoudt zij deze verantwoordelijkheid.

De ASN Bank is de afgelopen jaren sterk gegroeid. De hoge kwaliteit van de dienstverlening leverde een belangrijke bijdrage aan dit succes. Omdat de ASN Bank een directbank is, lopen de dienstverlening en het contact met klanten via telefoon, internet, mail en post. Joyce van der Est is eindverantwoordelijk voor het managen van deze klantcontacten. Tevens is zij verantwoordelijk voor het klant- en rekeningenbeheer, ict en facilitaire zaken. Daarmee schept zij voor de bank de voorwaarden om de klanten momenteel ruim 500.000 professioneel te bedienen. Van der Est had de afgelopen jaren een essentiële rol in het verbeteren van de dienstverlening.

Waardering van klanten voor service
Die dienstverlening wordt niet alleen door de klanten van ASN Bank gewaardeerd. In 2010 won de ASN Bank meerdere prijzen. Independer, de Consumentenbond en onderzoeksbureau Marketresponse stelden na marktonderzoek vast dat de ASN Bank koploper is in klantvriendelijkheid, het nakomen van (reclame) beloften, snelle bediening van de klant en de gebruiksvriendelijkheid van het internetbankieren.

Ervaring en expertise
Van der Est heeft ruime ervaring bij het bankwezen, vooral in informatiemanagement en dienstverlening. Zij startte haar carrière bij Robeco, waar zij in korte tijd opklom tot informatiemanager. Vervolgens zette zij bij Bank Labouchere (later Dexia) de it-afdeling op en gaf het it-beleid vorm. In 2003 stapte zij over naar de ASN Bank. Zij wilde een bijdrage leveren aan de professionalisering van de organisatie en dienstverlening van de hard groeiende ASN Bank. Daarnaast voelde zij zich aangesproken door de duurzame missie van de bank.

Uitdagingen voor de toekomst
Van der Est stelt als adjunct-directeur en hoofd Operationele Zaken de klant voorop. Zij staat voor een goede dienstverlening aan klanten. Een goed lopende interne organisatie is hiervoor de sleutel. Daarom focust zij vooral op de continue ontwikkeling en innovatie van de interne organisatie. Het doel daarvan is de klant snel te bedienen met transparante producten en hoogwaardige dienstverlening. Met deze focus ondersteunt Van der Est de ASN Bank in haar toekomstige groei. Van der Est: Zowel op persoonlijk als zakelijk vlak is het voor mij belangrijk de dingen die ik doe, beter achter te laten dan ik ze aantref. Daarom herken ik mij zeer in de duurzame missie van de bank, zoals verwoord in onze payoff "voor de wereld van morgen". Dat uitgangspunt heeft zowel in mijn privéleven als in mijn werk een centrale plek. Bij ASN Bank kan ik dat met een heel diverse groep gedreven mensen in de praktijk brengen. Dat is heel motiverend. 8 maart 2011