Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Pegasystems door Capgemini geselecteerd als strategisch leverancier van BPM-technologie voor bedrijfstransformatie

Amsterdam, 9 maart 2011 - Pegasystems (NASDAQ: PEGA), toonaangevend leverancier in Business Process Management (BPM) en Customer Relationship Management (CRM) oplossingen, kondigde tijdens de Gartner BPM Summit een uitbreiding aan van haar partnership met Capgemini, een van 's werelds meest toonaangevende aanbieders van consulting-, technology- en outsourcingdiensten. Capgemini selecteerde Pegasystems als een van de strategische partners op het gebied van BPM Global Service Line technologie.

"Capgemini's Global Service Line breidt de marktpenetratie en het bereik van onze oplossingen uit en maakt ze veel breder beschikbaar. Het biedt klanten in alle hoeken van de wereld de voordelen van het makkelijk doorvoeren van veranderingen met onze Build for Change ®-technologie," zegt John Barone, Managing Director of Global Alliances bij Pegasystems. "Klanten kunnen nu optimaal gebruikmaken van ons brede aanbod van oplossingen voor de industrie en domeinexpertise. Samen kunnen we zorgen voor een snelle return on investment zodat de belangrijkste partijen binnen de business en de IT kunnen samenwerken om oplossingen te creëren die bedrijfstransformatie voeden."

Engbert Verkoren, Global leader BPM Service Line bij Capgemini: "Met de koppeling van case en proces management en geavanceerde decisioning mogelijkheden wordt Pegasystems' BPM-technologie nu erkend als een mainstream oplossing voor het creëren van business value en het stimuleren van bedrijfstransformatie. Wij zoeken marktleiders om mee samen te werken en bieden zeer brede oplossingen. We zijn er dan ook van overtuigd dat de uitbreiding van ons bestaande partnership met Pegasystems bedrijven - ongeacht hun omvang - helpt om permanente verbetering te realiseren, resulterend in een snelle return on investment, een verbeterde klantervaring en een algemene verbetering in de manier waarop ze zaken doen."

Aanvankelijk zal de belangrijkste focus van Capgemini liggen op klanten in wereldwijde markten zoals financiële dienstverlening, verzekeringen, overheid, telecom, productie, life sciences en nutsbedrijven. Klanten in deze markten staan voor uitdagingen als wereldwijde concurrentie, veranderende wetgeving, naleving van regels en economische druk en hebben gelijktijdig dringende behoefte aan snellere time-to-market, het vergroten van business value en verlaging van kosten.

Pegasystems, Viñoly Building, Claude Debussylaan 20b, 1082 MD Amsterdam Telefoon: 020 3057490, Website: www.pega.com.

Over Pegasystems
Pegasystems, leider in Business Process Management en Customer Relationship management (CRM) oplossingen, ondersteunt organisaties bij het verbeteren van customer loyalty, het genereren van nieuwe business en het verbeteren van productiviteit. Onze gepatenteerde Build for Change® technologie versnelt de ontwikkeling van kritische bedrijfsapplicaties door zakelijke doelstellingen direct vast te leggen, zonder handmatig te hoeven programmeren. Pegasystems maakt het voor klanten mogelijk om snel te kunnen anticiperen op veranderende marktomstandigheden en beter te presteren dan de concurrentie. Meer informatie over Pegasystems is te vinden op: www.pega.com.