Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

11 maart 2011

Facebook grootste social network onder starters

Bij een steekproef onder de 7.500 bezoekers op de eerste dag van het grootste carrière-evenement van Nederland met de beste werkgevers, De Nationale Carrièrebeurs, bleek Facebook onder starters op de arbeidsmarkt inmiddels populairder dan Hyves.

Opvallend

69% van de bezoekers maakt gebruik van Facebook, gevolgd door Hyves met 59%. De meerderheid heeft tussen de 100 en 200 vrienden. Van zakelijke netwerksites wordt minder gebruik gemaakt. 44% heeft een profiel op LinkedIn, 50% zegt (nog) geen zakelijk profiel te hebben. Degenen die op LinkedIn zitten, hebben tussen de 50 en 100 contacten.

200 topwerkgevers; 7.500 bezoekers op de eerste dag

Ruim 200 topwerkgevers, met meer dan 8.000 openstaande vacatures (2.000 meer dan vorig jaar) zijn vandaag en morgen in de Amsterdam RAI aanwezig op de 14e editie van De Nationale Carrièrebeurs. Het evenement is dit jaar 10% groter dan vorig jaar en is hiermee een afspiegeling van de groei van de Nederlandse economie. Maar liefst 7.500 bezoekers wisten op de eerste dag de weg naar de Amsterdam RAI te vinden.

Opening door Wouter Bos

Vorig jaar werd op de eerste beursdag van De Nationale Carrièrebeurs bekend dat Wouter Bos de politiek zou verlaten. Vandaag opende de oud-minister van Financiën en voormalig vicepremier de beurs samen met Nicolette van Dam, presentatrice en gastvrouw van De Nationale Carrièrebeurs. Zij interviewde hem voorafgaand aan de opening kort over onder meer zijn overstap van de politiek naar het bedrijfsleven waarna hij nog een uur durende workshop gaf.

/////////////////EINDE PERSBERICHT/////////////////

Over Memory Events

Naast De Nationale Carrièrebeurs en de twaalf Nationale Branchecongressen organiseert Memory Events ook De Nederlandse Carrièredagen, Carrièrebeurs Overheid, Carrièrebeurs Zorg & Welzijn en DiversityWorks. Memory Events maakt deel uit van de Memory Group, opgericht in 1989, en is marktleider in de communicatie met studenten en starters op de arbeidsmarkt. Dit realiseren we met een grote diversiteit aan activiteiten en producten die vallen onder de drie werkmaatschappijen van de Memory Group: Memory Publications, Memory Events en Memory Online.