De Hypotheker gaat Garantie op Advies introduceren
Persbericht van De Hypotheker
De Hypotheker is van start gegaan met de Nationale Brainstorm
Hypotheekadvies. Gedurende drie weken kunnen consumenten op de website
van de hypotheekadviesketen aangeven wat zij belangrijk vinden in het
adviestraject. Aanleiding voor de brainstorm is de introductie van
'Garantie op Advies' door De Hypotheker, later dit jaar. De ideeën die
uit de online brainstorm voortkomen vormen mede de basis bij het
inrichten van 'Garantie op Advies'.
Paul van der Meijs, directievoorzitter van De Hypotheker: "Consumenten
krijgen al 25 jaar het beste persoonlijke advies van ons. Omdat het
vertrouwen in de financiële branche de laatste jaren sterk is
afgenomen, zijn consumenten meer dan ooit op zoek naar zekerheid. Die
zekerheid gaat De Hypotheker bieden door garanties te geven op haar
advies. Doel is om onze klanten een aantal zaken op het gebied van
snelheid, duidelijkheid, zekerheid, nazorg en betaalbaarheid te
garanderen. Zelf hebben we ideeën hoe deze garanties eruit moeten zien,
maar we willen onze klanten ook mee laten denken. We verzamelen in deze
brainstorm ideeën van consumenten over de garanties die ze willen zien
rond het adviseren en afsluiten van een hypotheek."
De Nationale Brainstorm Hypotheekadvies betekent concreet dat
consumenten drie weken lang op de website van De Hypotheker zelf ideeën
kunnen aanleveren. Maar ook bestaande ideeën kunnen beoordelen, beter
maken of aanvullen. De ideeën van de consument worden meegenomen bij de
ontwikkeling van 'Garantie op Advies'. We roepen iedereen op om deel te
nemen via www.hypotheker.nl/brainstorm.
Traditie in de consument een stem geven
De Nationale Brainstorm Hypotheekadvies past binnen een traditie
waarbij De Hypotheker de consument een stem wil geven. Vorig jaar was
De Hypotheker initiatiefnemer van Nationaal Debat Wonen. Daar maakte
ook een serie Twitterdebatten deel van uit, vlak voor de verkiezingen.
Op vier achtereenvolgende avonden gingen huiseigenaren, huizenbezitters
in spé en politici in discussie met elkaar over NHG, koopsubsidie,
hypotheekrenteaftrek en de woningmarkt in het algemeen.
Enkele jaren geleden organiseerde de hypotheekbemiddelaar 'Meldpunt
Woonstarters'. Op een gratis telefoonnummer belden toen 1200 starters
gedurende drie dagen met klachten, maar ook met ideeën om de woonmarkt
makkelijker betreedbaar te maken voor starters. Deze ideeën zijn toen
in een Woonstartboek overhandigd aan enkele politici in Den Haag.
Links:
http://www.hypotheker.nl/brainstorm
Noot voor redacties
De Hypotheker
Voor meer inform
atie (
Razende Robot Reporter