Ingezonden persbericht


DMmediaplein.nl: nieuw kennisplatform over direct mail

Den Haag | 15 maart 2011

Onlangs heeft TNS NIPO onderzoek verricht onder marketing- en communicatieprofessionals om hun kennis over en affiniteit met direct mail te toetsen. Uit het onderzoek blijkt dat direct mail als een effectief communicatiemiddel wordt gezien om de doelgroep te bereiken, maar dat het ontbreken van kennis over direct mail één van de belangrijkste redenen is om het medium niet daadwerkelijk in te zetten. Het budget en een gebrek aan een gedegen adressenbestand behoren ook tot de genoemde drempels. Daarnaast verschuift direct mail in de vakmedia steeds meer naar de achtergrond omdat er vooral aandacht is voor het gebruik van e-mail en social media. Als tegenwicht is er nu DMmediaplein, hét nieuwe kennisplatform over direct mail. DMmediaplein wil als interactief, crossmediaal platform de gebruiksdrempels verlagen en direct mail als effectief middel terug op de kaart zetten.

Uit het onderzoek van TNS NIPO blijkt dat 38% van de ondervraagden vindt dat direct mail een kwalitatieve uitstraling heeft. Meer dan de helft van de ondervraagden (58%) vindt direct mail een effectief middel om gericht de doelgroep te benaderen en 53% ziet de mogelijkheid om de boodschap te personaliseren als een groot voordeel.

Over DMmediaplein
DMmediaplein.nl geeft advies en informatie om de professional op weg te helpen. Dit wordt gedaan aan de hand van praktische tips & tricks, handige dm-tools, diverse onderzoeken en inspirerende cases. Zo kun je als marketing- en communicatieprofessional zien wanneer je direct mail het beste in je mediamix kunt opnemen, hoe je meer uit je klantendatabase kunt halen en hoe je de gewenste doelgroep het beste kunt bereiken. DMmediaplein is een initiatief van TNT Post in samenwerking met diverse partners. DMmediaplein is niet alleen hét kennisplatform over direct mail, het fungeert ook als een adviesorgaan als het gaat om de creatie, vormgeving, productie, verzending en responsverwerking van een mailing. Daarnaast vindt de bezoeker van het plein ook adviezen over hoe je door een slimme creatie, de respons op je mailing kunt verhogen.

*TNS NIPO onderzoek over drempels om direct mail in te zetten *De voornaamste voordelen van direct mail
*DMmediaplein: het interactieve en crossmediale platform over direct mail voor marketing- en communicatieprofessionals *Direct mail versus social media
"DMmediaplein is een verzamelplein waar heel veel know how zit. Je kunt ook vragen stellen, of het nou om adressen gaat, uitvoering of creativiteit, daar kun je de informatie halen. Maar je kunt ook informatie brengen. Dit is the place to be om kennis te vergaren."

Marco Mok

Algemeen directeur DM Creatieve Communicatie

"Je moet altijd zorgen dat je direct mail effectief inzet, de juiste timing kiest en de boodschap goed aanpast op de doelgroep"

Layla Salamoun
Manager particulieren SOS Kinderdorpen