Persbericht

SuccessFactors neemt social learning-bedrijf Jambok over

~ Acquisitie voegt mobiele videocreatie en social sharing toe aan dienstenportfolio en versnelt ontwikkeling van corporate social learning en de slimmere werkplek ~

Amsterdam, 15 maart 2011 - SuccessFactors heeft Jambok overgenomen. Jambok biedt een op SaaS-gebaseerd platform in social learning, dat overeenkomsten heeft met Facebook en YouTube. Op het platform kunnen mobiele video's eenvoudig en naar wens van de gebruiker gecreëerd worden en vervolgens gedeeld en gevonden worden. Ook biedt het ruimte voor social networking waardoor social learning op een informele manier mogelijk wordt gemaakt binnen een organisatie.

Met de acquisitie wordt de leiderschapspositie van SuccessFactors in business execution software verder uitgebreid. De nieuwe mogelijkheden in mobiele videocreatie en het delen van content worden geïntegreerd met de huidige social collaboration oplossing van het bedrijf en met andere onderdelen van de Business Execution (BizX) Suite, zoals social recruiting.

De toevoeging van de Jambok-technologie aan de BiZX Suite biedt gebruikers:


- De mogelijkheid om content te creëren en delen: met gebruiksvriendelijke tools kunnen bestaande files, documenten, video's en audiocontent gedeeld worden via een videoopname of een screencast. Met één klik kan content gepubliceerd worden in de community, vanaf elke device;


- Sociale functionaliteiten waarbij de gebruiker centraal staat: kenmerken als user-generated ratings of content, mogelijkheden tot het geven van feedback en het sorteren en filteren van content;


- Een community-gebaseerde benadering: flexibele en veilige targeting van content voor specifieke gebruikersgroepen, gebaseerd op onderwerp, interesse of projecten.

"Jambok beschikt over next generation mobiele video- en social learning-technologie, groeit enorm hard en heeft klanten als NIKE, Mitsubishi en Reuters", zegt Lars Dalgaard, CEO en oprichter van SuccessFactors. "We weten allemaal dat 80 procent van het leerproces plaatsvindt op de werkplek en met Jambok-SuccessFactors kan elke werknemer nu die business execution mogelijkheid benutten en versnellen in een mobiele social learning video. Het is erg makkelijk in gebruik en in combinatie met het social learning platform is het een 'killer-app' voor organisaties die meer willen halen uit hun trainingsmateriaal en dat makkelijker willen verspreiden. De klanten van SuccessFactors zullen profiteren van deze geïntegreerde oplossing in de SuccessFactors BizX Cloud Suite; de Jambok-technologie biedt een frisse kijk op learning management in de BizX Suite."

"Onze klanten hebben met eigen ogen kunnen zien hoe de leercurve versneld werd doordat hun werknemers zelf content konden genereren en dat vervolgens met elkaar konden delen. Met Jambok is het heel eenvoudig om video-, audio-, fotomateriaal en bookmarks te plaatsen om zo kennis binnen de organisatie te delen", aldus Karie Willyerd, CEO van Jambok. "Door deel uit te maken van de SuccessFactors-familie krijgen we het momentum en het netwerk dat we nodig hadden om verder te groeien, uit te breiden en nieuwe klanten te bereiken met onze oplossing."

Een demonstratie van Jambok is hier te vinden.