Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

PepsiCo Nederland succesvol gecertificeerd als Top Employer Nederland 2011

Utrecht, 15 maart 2011 - Op basis van onderzoek door het Corporate Research Foundation (CRF) Institute is PepsiCo Nederland succesvol gecertificeerd als Top Employer Nederland 2011. Het CRF Institute toetst toporganisaties op het gebied van strategie, leiderschap en personeelsbeleid. Op de punten carrièremogelijkheden en organisatiecultuur behaalt PepsiCo Nederland maar liefst de maximale score van 5 sterren. Ook op de andere criteria - primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, training en ontwikkeling - scoorde PepsiCo minimaal 4 sterren of meer. Overall komt PepsiCo Nederland direct boven in de lijst van Top Employer 2011 terecht.

PepsiCo Nederland is één van de 54 organisaties die dit jaar is gecertificeerd door het CRF Institute. Uit het onderzoek blijkt dat PepsiCo Nederland jong talent uitstekende carrièremogelijkheden biedt en bouwt aan een sterke bedrijfscultuur.

"Wij zijn erg trots op deze certificering en geweldige score in het onderzoek Top Employer Nederland 2011", aldus Eveline Paternotte, HR Directeur PepsiCo Nederland. "PepsiCo Nederland is een dynamische organisatie, die talentvolle medewerkers als een voorwaarde voor succes ziet. Wij investeren daarom in een omgeving waarin creativiteit, ondernemerschap en managementkwaliteit worden gestimuleerd. PepsiCo Nederland biedt goede carrièrekansen, maar er is geen vast carrièrepad. We kijken liever naar de individuele kracht van medewerkers en hoe we hen gericht kunnen begeleiden en ontwikkelen. Onze informele en open communicatie is erop gericht om mensen optimaal te laten functioneren en hen de juiste flexibiliteit te bieden".

Sanne Suntjens, junior brand manager, onderschrijft de groeimogelijkheden. "Bij PepsiCo is veel ruimte voor eigen initiatief en vrijheid om projecten op te pakken. Daarbij krijgen we goede begeleiding en veel ruimte om onszelf te ontwikkelen. Sinds kort zit ik in het bestuur van Young PepsiCo dat starters met minder dan drie jaar werkervaring samenbrengt en werkgerelateerde en sociale activiteiten organiseert".

Ook Richard den Hollander, General Manager PepsiCo Nederland, is trots op de hoge notering: "Wij bieden young professionals en talentvolle medewerkers met een sterke ambitie de kans om verder te groeien binnen het bedrijf. Onze bedrijfsfilosofie Performance with Purpose, waarbij financieel succes hand in hand gaat met maatschappelijke verantwoordelijkheid op het gebied van mens en milieu, is aantrekkelijk voor gedreven talentvolle mensen. We geloven echt dat wanneer we investeren in onze mensen, we de beste talenten kunnen aantrekken en behouden en in Nederland en daarbuiten onze concurrentiepositie kunnen versterken".

###

Over PepsiCo
Met bekende sterke merken als Pepsi, 7-up, Tropicana, Quaker Cruesli, Lay's, Doritos, Duyvis en Smiths staat PepsiCo in Nederland in de Top 7 van voedingsmiddelenbedrijven. In Nederland zijn er voor PepsiCo 850 mensen werkzaam. Zij werken op vier vestigingen, waaronder drie fabrieken. Voor meer informatie: www.pepsico.nl

PepsiCo Nederland is onderdeel van de PepsiCo Groep (PEP, NYSE) die wereldwijd de meeste merken in voeding en dranken heeft. De divisies Frito-Lay, Quaker, Pepsi-Cola, Tropicana en Gatorade bieden honderden smakelijke producten waar consumenten in meer dan tweehonderd landen dagelijks van genieten. PepsiCo heeft een jaaromzet van ongeveer 60 miljard dollar. Wereldwijd worden werknemers van PepsiCo verbonden door een gezamenlijke visie op duurzame groei: Performance with Purpose.

PepsiCo wil consumenten een breed aanbod van smaakvolle producten bieden. Daarnaast wil het bedrijf de natuurlijke rijkdommen beschermen. Voor het personeel geeft PepsiCo prioriteit aan diversiteit en een werkomgeving waarin mensen zich gerespecteerd en gestimuleerd voelen. PepsiCo wil met Performance with Purpose een balans vinden tussen zakelijk succes en maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Voor meer informatie: www.pepsico.com