Vrije Universiteit Amsterdam 15 maart 2011
Vrije Universiteit lanceert identiteitsfilm

Begin 2011 introduceerde de Vrije Universiteit Amsterdam het Instellingsplan 2011-2015 (IP). Nauw gekoppeld aan het IP is de ontwikkeling van de merkpositionering van de VU. Deze nieuwe positionering - 'VU is verder kijken'- wordt namelijk vanuit de inhoud gedreven. Het is daarom ook geen toeval dat de titel van het IP dezelfde naam draagt als de nieuwe pay-off van de Vrije Universiteit Amsterdam: VU is verder kijken.

Bij de introductie van een nieuwe positionering hoort een krachtige visualisatie in woord en beeld. Kortom een film, die eenduidig illustreert waar de VU voor staat. Deze identiteitsfilm is sinds kort te bekijken.

VU is verder kijken
Al sinds de oprichting in 1880 staat de VU voor een onderscheidende manier van wetenschap toepassen. De VU is een open organisatie, die sterk verbonden is met mens en maatschappij. Het gaat niet alleen om verdieping van kennis, maar ook om verbreding. We vragen van onze studenten, onderzoekers, promovendi en medewerkers dat ze verder kijken: verder dan het eigenbelang, het eigen vakgebied, verder dan het bekende, verder dan het hier en nu.

VU Instellingsplan 2011 - 2015
Uitgangspunt van het IP is de Visie VU 2025, waarin is weergegeven waar de VU in 2025 wil staan. 'VU is verder kijken' verbindt de oorsprong van de VU met de ambities voor de toekomst en de inhoud van het VU Instellingsplan 2011-2015.