Digitopia groeit versneld en stelt Stijn Vander Plaetse aan als onafhankelijk bestuurder

15/03/2011 16:54

Digitopia

Om de continue en duurzame groei te ondersteunen (gemiddeld ieder jaar 30%) kondigt Digitopia, één van de grootste spelers in België op vlak van Digital Signage of Narrowcasting, de komst van Stijn Vander Plaetse aan die vanaf 30 maart - bij de overgang van bvba naar NV - zal zetelen als onafhankelijk bestuurder. In die functie zal Stijn Digitopia bijstaan met de algemene strategische/innovatieve beslissingen en meewerken aan de verdere ontwikkeling voor de integratie van applicaties in traditionele Digital Signage oplossingen. Daarnaast werd onlangs een tweede filiaal geopend te Moeskroen om de expansie naar Frankrijk verder te kunnen uitbouwen.

Jan Bussels, General Manager van Digitopia licht toe:

"Wij zijn bijzonder blij met de komst van Stijn. Als voormalig vicepresident Innovatie bij Belgacom kan hij ons een grote meerwaarde bieden op het vlak van technologie en strategie. Naast de implementatie van ISO 9001 past zijn komst volledig in het kader van onze verdere professionalisering & groei, waarbij we ons ook zullen toespitsen op de implementatie van de Code Buysse."

Stijn Vander Plaetse, zegt het volgende:

"Digitopia heeft al heel wat verwezenlijkt in haar korte bestaan, dankzij de enorme inzet en creativiteit van haar medewerkers. Ik kijk ernaar uit om mee te werken aan de verdere groei van Digitopia in deze groeiende markt. We zullen dit ondermeer bereiken door doorgedreven innovaties met partners en klanten. "

Digitopia werd in oktober 2006 opgericht en is exclusief actief in digital signage of narrowcasting. Met een team van 14 mensen verzorgt dit bedrijf alle diensten op het vlak van digitale communicatie in bedrijven of in winkelpunten. Momenteel stuurt en beheert Digitopia ongeveer 3500 schermen in België en Luxemburg. Enkele klanten zijn: De Lindeboom, Belgacom, bpost, Accor hotels, Veritas, Lunch Garden, Multipharma ...

Stijn Vander Plaetse studeerde af als licentiaat TEW en volgde daarna aanvullende opleidingen van Insead en London Business School. Hij startte al snel zijn professionele carrière bij Belgacom, waar hij verantwoordelijk was voor alle product-marketingactiviteiten vanaf de opstart van het breedbandproject. Zijn verantwoordelijkheden namen toe naarmate de breedbandactiviteiten groeiden en tegen 2005 was zijn team verantwoordelijk voor alle producten, met uitzondering van de traditionele telefonie. In de tweede helft van 2005 werd hij CEO van Certipost, toen een joint venture tussen Belgacom en bpost. Certipost, bekend voor haar activiteiten in eID en elektronische facturatie groeide sterk en haar financiële stabiliteit verbeterde aanzienlijk. Begin 2009 keerde hij terug naar Belgacom als vicepresident en leidde er een groep die instaat voor nieuwe innovaties op groepsniveau (Fix, Mobile, ICT, ...). Hij was o.a. verantwoordelijk voor de micro-betalingsoplossing PingPing en was bestuurder in verschillende vennootschappen. Hij verliet Belgacom begin 2011.

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel