Duits-Nederlandse Handelskamer

Grenzeloos succes in PR en reclame

Emmen, 10 maart 2011

Hoe bedrijven door middel van PR en reclame hun activiteiten in Duitsland doeltreffend kunnen ondersteunen, is het onderwerp van het seminar `PR en reclame in Duitsland' van de Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK). Dit seminar vindt plaats op donderdag 17 maart 2011 bij de Kamer van Koophandel Noord-Nederland te Emmen. Tussen 13:00 en 18:00 uur krijgen de deelnemers theorie en praktijk van PR- en reclame-instrumenten uitgelegd en worden deze tegen de achtergrond van grensoverschrijdende communicatieprocessen geanalyseerd.

"We komen langzaam maar zeker uit de crisis en Duitsers en Nederlanders zoeken elkaar op", aldus Marcel Willemsen van reclamebureau Markt & Media, één van de docenten tijdens dit seminar: "Juist in de communicatie over de grenzen heen kunnen echter voetangels liggen." Om goed begrepen te worden, moet men niet alleen een aantal basisprincipes hanteren, maar ook rekening houden met de eigenaardigheden van een land. Er bestaat een groot aantal veel voorkomende vragen met betrekking tot PR en reclame, dat tijdens het seminar beantwoord zal worden: Hoe kan ik mijn product of dienstverlening het best introduceren? Via welke media bereik ik potentiële klanten? Is mijn `boodschap' eigenlijk wel goed vertaald?

Partners van dit seminar zijn de Kamer van Koophandel Noord-Nederland en de specialisten voor grensoverschrijdende communicatie en reclame Markt & Media en Mediamixx.

Deze cursus is met name interessant voor vertegenwoordigers van Nederlandse organisaties die hun activiteiten op de Duitse markt succesvol willen uitbouwen.

De deelnamekosten bedragen 199,- euro (excl. BTW). Leden van de DNHK krijgen 20 procent korting.

Contact: Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK), Marlies Komorowski, tel. 070 3114 156, e-mail: m.komorowski@dnhk.org. Aanmelding kan ook online via www.dnhk.org/seminars