Ingezonden persbericht


Persbericht

Viva's Prikkelende Pornaweken bereiken hoogtepunt

Hoofddorp, 17 maart 2011 - Bij de Viva die vanaf morgen in de winkel ligt zit eindelijk de langverwachte porna-dvd. Er wordt massaal naar gevraagd en de telefoon stond weken roodgloeiend. Viva heeft blijkbaar een gevoelige snaar geraakt. Als afsluiting van deze Pornaweken heeft Viva haar lezeressen opgeroepen hun favoriete sexfantasie in te sturen. Televisiezender Dusk heeft porna-regisseuse Erika Lust opdracht gegeven de winnende fantasie te verfilmen met acteurs.

Waarom doen we dit?
Porna is porno voor vrouwen. Uit diverse onderzoeken blijkt dat bijna 60% van de vrouwen tussen de 18-56 jaar weleens porno kijkt. Bijna 80% van de vrouwen geeft aan dat ze graag erotiek zien die speciaal gemaakt is voor vrouwen (bron: Dusk 2010) .

Wat is porna dan?
Soft, lesbisch, roze? Of is er toch sprake van een volwassen sexfilm? Dit laatste is zeker het geval, ontdekte een recensie- panel van Viva al snel. Maar: de actrices leken oprecht te genieten, de verhaallijn komt realistischer op gang, er figureren geen bimbo's met nepborsten en mannen en vrouwen spelen een gelijkwaardige rol. En als er sprake is van een trio, dan is het met twee mannen erbij, in plaats van andersom. Het panel vond de films nu ook weer geen Oscar-materiaal. Maar dat is ook niet het doel van een pornafilm.

De beste films
Columniste van Viva (en Metro) Hadjar Benmiloud recenseerde een tiental films met een groep vriendinnen. Van lovend ('Het zijn gewone mensen, dat maakt het realistischer en dus opwindender') tot kritisch ('Die kale griezel is eng') onderwierpen zij 10 pornafilms aan hun kritische blik. De 4 beste films volgens Hadjar staan op de dvd.

Zie hier een voorproefje van de dvd.

Over Viva
Viva is een weekblad voor jonge vrouwen dat naast ontspanning en entertainment ook berichtgeving biedt op gebied van relaties, seks, werk, lifestyle en gezondheid. Viva kenmerkt zich door een newsy, opgewekte, openhartige en eigentijdse aanpak van zeer uiteenlopende onderwerpen die altijd vanuit een persoonlijke invalshoek worden benaderd. Viva is een kwaliteit- en mentaliteitsweekblad met een hoge actualiteit. Meer info? Kijk op www.viva.nl

Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital = Sanoma Media Netherlands Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital gaan per 5 april 2011 één naam hanteren: Sanoma Media Netherlands. Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste Mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland.

Sanoma heeft een rijk portfolio met meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital vind je op www.sanoma-uitgevers.nl of www.sanomadigital.nl.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomaNL
Noot voor redacties


Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (