Hilfiger Denim Live keert terug naar Amsterdam

25/02/2011 11:07

Tommy Hilfiger Group

HILFIGER DENIM LIVE KEERT TERUG NAAR AMSTERDAM

MET DE CAST VAN ZIJN KIDS OF AMERICA CAMPAGNE

AMSTERDAM, NEDERLAND (februari 2011) - De Tommy Hilfiger Group, volledig eigendom van de Phillips-Van Heusen Corporation (NYSE: PVH), kondigt de terugkeer aan van Hilfiger Denim Live naar Amsterdam. Het evenement, dat op 17 maart 2011 zal plaatsvinden in de Amsterdamse locatie Paradiso, luidt de lancering in van de nieuwe Hilfiger Denim campagne voor het voorjaar/zomerseizoen van 2011: Kids of America. De campagne toont nieuwe multimediatalenten - muziekartiesten, bloggers, promoters, producers en DJ's - waarvan enkele zullen optreden tijdens dit jaarlijks terugkerende muziekevenement in Paradiso.

"Ik vind het geweldig om Hilfiger Denim Live en de Kids of America naar Amsterdam te brengen - de stad waar het allemaal begon in april 2009," aldus Tommy Hilfiger. "Tijdens het evenement zullen enkele Kids of America een optreden geven die de eclectische, creatieve en individuele stijl van het merk Hilfiger Denim benadrukt."

Hilfiger Denim Live is een combinatie van opkomende Amerikaanse en plaatselijke artiesten en beroemde DJ's. Van de sterren uit de Kids of America campagne treden onder andere op het New-Yorkse DJ-duo Holy Ghost, remixer, DJ en songwriter Tommy Sunshine, zangeres/songwriter Lissy Trullie en de Amerikaanse popsensatie Sky Ferreira. Daarnaast zullen nog andere optredens plaatsvinden, waaronder De Jeugd van Tegenwoordig,; DJ, producer, remixer - en in Amsterdam geboren - Tom Trago; het electrofunkduo Baskerville en DJ Hitmeister D.

Hilfiger Denim Live, gelanceerd in april 2009, is een unieke live concertplatform met opkomende Amerikaanse en plaatselijke bands, gevolgd door een feest met optredens van internationaal bekende DJ's. Sinds het begin heeft het evenement plaatsgevonden, in verschillende Europese steden, waaronder Amsterdam, Berlijn, Milaan, Kopenhagen, Madrid en Brussel. Veel bekende artiesten hebben opgetreden op Hilfiger Denim Live evenementen, waaronder The Virgins, The Films, Matt & Kim en The Ting Tings. Naast andere Amerikaanse artiesten zoals; The Drums, Major Lazer, N.A.S.A., Larry Tee en Pase Rock op.

Op www.tommy.com/kidsofamerica kunnen bezoekers van de website de Kids of America ontmoeten en de outfits van de sterren van de campagne kopen. Verder is er een wedstrijd, waarmee kaarten te winnen zijn voor het concert van Kids of America in Paradiso en een overnachting in een Amsterdams hotel. Exclusieve interviews met de sterren en meer informatie over de evenementen van Hilfiger Denim Live staan op een speciale pagina op Facebook: http://apps.facebook.com/kids-of-america/

Over de Tommy Hilfiger Group

Met zijn vooraanstaande lifestyle merkenportefeuille met onder andere Tommy Hilfiger en Hilfiger Denim is de Tommy Hilfiger Group een van 's werelds meest toonaangevende bedrijven in designmode. De groep richt zich vooral op het ontwerpen en verkopen van kwalitatief goede mannenmode, vrouwenmode, kinderkleding en denimcollecties. Via geselecteerde licentiehouders biedt de Group aanvullende lifestyleproducten zoals accessoires, parfums en artikelen voor de woninginrichting aan. Artikelen van de Tommy Hilfiger Group zijn voor consumenten overal ter wereld verkrijgbaar door middel van een uitgebreid netwerk van Tommy Hilfiger winkels, vooraanstaande speciaalzaken en warenhuizen en andere nauwkeurig geselecteerde winkels en distributiekanalen. Kijk voor meer informatie over de Tommy Hilfiger Group op www.tommy.com.

Over de Phillips-Van Heusen Corporation

De Phillips-Van Heusen Corporation, een van de grootste kledingbedrijven ter wereld, is wereldwijd eigenaar en verkoper van de iconische merken Calvin Klein en Tommy Hilfiger. Het is het grootste bedrijf in overhemden en stropdassen ter wereld en verkoopt verschillende goederen onder zijn eigen merken: Van Heusen, Calvin Klein, Tommy Hilfiger, IZOD, ARROW, Bass en G.H. Bass & Co. en zijn licentiemerken, waaronder: Geoffrey Beene, Kenneth Cole New York, Kenneth Cole Reaction, MICHAEL Michael Kors, Sean John, Chaps, Trump, JOE Joseph Abboud, DKNY en Timberland. Kijk op www.pvh.com.

Opmerkingen voor redacteurs:

DATUM

Donderdag 17 maart 2011

Deuren gaan open om 21.30

LOCATIE

Paradiso

Weteringschans 6-8

1017 SG Amsterdam

HOLY GHOST

Het New Yorkse muzikale duo Holy Ghost maakt al jarenlang de New Yorkse clubscene onveilig - door feestgangers te hypnotiseren met hun unieke mix van disco en elektronica met dub-invloeden. "We maken al muziek sinds we zes waren" zeggen ze. "Dat is wat we elke dag doen." Kort geleden zijn ze uitgebreid tot een vierpersoons live touringband. Hun stijl is relaxed en simpel - even geschikt voor buiten, in een club of op straat.

TOMMIE SUNSHINE

Tommie Sunshine is een wilskrachtige eenling in de elektronische muziekscene, met een fabelachtige muziekkennis, snelle humor en een extraverte aard. "We leven in een tijd waarin alles opnieuw moet worden uitgevonden. Ik ben degene die de boel op komt schudden," zegt Tommie. Hij is een stijlicoon van de DJ booth en treedt altijd op in pak, met zijn alomtegenwoordige zwarte zonnebril en losse wapperende haardos. Zijn visie op mode? "Het enige wat belangrijk is bij mode is mensen die zichzelf zijn."

LISSY TRULLIE

Met haar zware stem en haar ongecompliceerde gitaarlicks maakt zangeres/songwriter Lissy Trullie verfrissend rauwe, stoere rock. Ze werkte als model, DJ en afwashulp om haar muzikale aspiraties te betalen en ongeveer een jaar geleden arriveerde ze op de New Yorkse rockscene met een reeks indrukwekkende optredens - Mark Ronson was zelfs de DJ bij een van haar eerste optredens. Haar debuutalbum komt dit jaar uit maar laat je niet voor de gek houden door haar rockuitstraling: "Mensen denken dat ik stoer ben omdat ik rockmuziek maak en een zware stem heb," zegt ze. "Maar eigenlijk ben ik een aardige nerd. Van mezelf ben ik heel introvert." Haar motto? "Hou jezelf niet voor de gek."

SKY FERREIRA

Sky Ferreira is het prototype van een popsensatie - schattig, talentvol en gevaarlijk sexy voor iemand van 18. Maar waar het muziek aangaat is ze heel nauwgezet - ze heeft er vier jaar over gedaan om haar debuutalbum te perfectioneren, dat later dit jaar uitkomt. Haar onconventionele karakter en volhardende geest komen tot uiting in haar modekeuzes.

DE JEUGD VAN TEGENWOORDIG

De brutale, creatieve Nederlandse hiphopband De Jeugd van Tegenwoordig werd succesvol dankzij een enkel woord: 'Watskeburt'. De titel van hun hitsingle uit 2005, 'Watskeburt' stond wekenlang bovenaan de hitlijsten - maar het woord bleef veel langer in de taal hangen. Ze hebben inmiddels drie albums gemaakt en grappige woordspelingen zijn nog steeds hun kenmerk; hun laatste cd, de door critici bejubelde De Lachende Derde, kwam vorig jaar uit.

TOM TRAGO

De in Amsterdam geboren Tom Trago, die populair is bij clubgangers op locaties overal ter wereld zoals Berlijn, Londen, Los Angeles en Sydney, was de afgelopen tien jaar een vaste gast op de elektronische muziekscene. Zijn debuutsingle uit 2006 - 'Live with the BBQ' - verkreeg al snel de cultstatus en maakte hem in één klap bekend. Sindsdien heeft hij gewerkt met een reeks geweldige artiesten en remixes gemaakt van onder andere Franz Ferdinand, Laidback Luke en Phillipe Zadar. In 2011 zal Trago zijn eerste full-length soloplaat Iris uitbrengen.

BASKERVILLE

Baskerville, genoemd naar het beroemde avontuur van Sherlock Holmes, bestaat uit de Haarlemse vrienden Thijs van der Klugt en Bart Possemis. Het duo, dat hun sound beschrijft als "Brazillian wax-saw-tooth muziek uit een duivelse stad", bracht hun eerste plaat - Disco Biscuits - in 2010 uit: een opwindende mix van electrofunk, heavy metal en hip hop invloeden, met daarbij wat dream pop, techno en goede oude rock 'n' roll.

HITMEISTER D

Hitmeister D, oprichter en lid van het Nederlandse Eclectic guild, laat de Nederlandse scene al sinds tien jaar dansen. Zijn laatste plaat, 'Looking out for Love' - een officiële remix van Fleetwood Mac's 'Big Love' - vulde de dansvloeren en de ether in heel Nederland. Hitmeister D was in de afgelopen zes jaar DJ van de beroemde Amsterdamse club Jimmy Woo en is ook een doorgewinterde gast op festivals, waaronder Dance Parade en Loveland. Deze onvermoeibare ondernemer achter de eclectische Nederlandse Thriller Agency is momenteel zijn debuutalbum aan het opnemen.





http://www.tommy.com