Ingezonden persbericht


Nieuwsflits

Vrouwen krijgen (bijna) altijd hun zin
Libelle Nieuwscafé over Het Nieuwe Huwelijk

Hoofddorp, 17 maart 2011 - Was het voorheen duidelijk wie wat deed binnen een relatie, in Het Nieuwe Huwelijk is de rol- en de taakverdeling onderwerp van discussie en onderhandelingen. En wie heeft er de broek aan?

Zo'n 80% is vóór onderhandelen over zaken als huishouden, kinderen, vrijetijdsbesteding, werk en geld èn is tevreden met de uitkomst. Niet zo verwonderlijk, want vaak krijgen vrouwen hun zin. Als de uitkomst van onderhandelingen haar niet dreigt te bevallen, geeft 60% toe haar toevlucht tot zeuren te zoeken, net zolang tot ze haar zin krijgt. Chantage met zijn lievelingskostje (10%) en seks (10%) wordt hierbij niet geschuwd.

Columnist Maxime Verhagen
Dit en meer staat in de nieuwste editie van Libelle Nieuwscafé Krant met als thema Het Nieuwe Huwelijk. In deze krant wordt het thema verder uitgediept met nieuws, meningen ('in de traditionele taakverdeling van vroeger was het tenminste lekker helder'), deskundigen ('laat mannen meer man zijn, da's ook beter voor de seks') en columns van Thomas Acda, Rick Nieman en Lies Visschedijk. En Maxime Verhagen, die het columnistenstokje overneemt van Mark Rutte. Verder vertelt Peter van der Vorst over het homohuwelijk en het adopteren van kinderen door homo's.

Libelle Nieuwscafé Krant ligt vanaf morgen in de winkel als bijlage van Libelle. Op maandag 4 april is het tweede Libelle Nieuwscafé Live event in café Dudok, een talkshow met interviews en muziek (o.a. Maxime Verhagen).

Over Libelle Nieuwscafé
Libelle Nieuwscafé is een multimediaal initiatief samen met lezeressen over steeds een actueel thema. Libelle Nieuwscafé voldoet aan de wensen van vrouwen van nu. Met een maandelijkse krant op tabloidformaat, tv-items, internet, een live event en sociale media. Met meer eigen inbreng en invloed op de media en behoefte aan verdieping. Alle informatie, aanmeldingen voor het event, filmpjes, blogs en links naar Twitter en Facebook zijn te vinden op www.libellenieuwscafe.nl

Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital = Sanoma Media Netherlands Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital gaan per 5 april 2011 één naam hanteren: Sanoma Media Netherlands. Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste Mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland.

Sanoma heeft een rijk portfolio met meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital vind je op www.sanoma-uitgevers.nl of www.sanomadigital.nl.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomaNL


Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (

Ingezonden persbericht