Ingezonden persbericht


Persbericht 17 maart 2011

Stichting laluz bombardeert Nederlandse media

Eerste Nederlandse letterbomb op Facebookpagina's van 4 redacties

Vandaag zijn de Facebookpagina's van populaire media zoals NRC Next, RTL Boulevard, Rode Kruis, radio 3FM van met de URL: SaveMyAss.NU, gebombardeerd door Stichting laluz. Met de zogenaamde letterbomb-actie, voor de eerste keer uitgevoerd in Nederland, geeft initiator Stichting laluz het startsein voor de eerste editie van het laluz-effect op 18 maart: een social media event waarbij 90 young professionals met elkaar de strijd aangaan om in één dag zoveel mogelijk mensen te mobiliseren de online Eerste Hulp cursus van het Rode Kruis te downloaden. Doel: het kennishiaat rondom Eerste Hulp opvullen, want minder dan 4 procent van de Nederlanders heeft een geldig Eerste Hulp diploma en weet wat te doen in geval van nood. Dit alles onder het motto Safe My Ass! Letterbombing Om het gewenste effect van letterbombing te bereiken, lieten 12 young professionals op donderdagochtend 17 maart tegelijkertijd berichtjes achter op de Facebookpagina's van 4 media met de tekst tok tok tok. Zodra ied ereen zijn boodschap had achter gelaten, veranderde elke young professional zijn profielfoto in een vooraf afgesproken letter. Deze letters vormden vervolgens onder elkaar de URL waar alle informatie over de actie te vinden is: SafeMyAss.NU Over Stichting laluz Stichting laluz brengt sinds 2004 enthousiaste young professionals en bevlogen ideële organisaties met elkaar in contact. Young professionals die hun kennis en expertise ook willen inzetten naast of tijdens hun professionele carrière. En ideële organisaties die staan te springen om deze voor hen onbetaalbare kennis en expertise. Om een professionaliseringsslag te maken, een kennishiaat op te vullen of simpelweg voor de frisse blik van een buitenstaander. Daarnaast biedt laluz bedrijven speciale programma's die invulling geven aan hun maatschappelijke betrokkenheid. Inmiddels staan al meer dan 2.500 young professionals en 400 ideële organisaties ingeschreven bij laluz. Het laluz-effect is een nieuw concept waarbij young professionals, een ideële organisatie en het bedrijfsleven op één dag samenkomen en met inzet van social media intensief werken aan een vraagstuk dat centraal staat. Op 18 maart vindt de eerste editie plaats. www.stichtinglaluz.nl