Ingezonden persbericht


Dixons opent drie nieuwe winkels

Elektronicaketen zet groei ook in 2011 door

's-Hertogenbosch, 17 maart 2011

Amsterdam, Rotterdam en Enschede hebben er een Dixons bij. Vandaag openen de nieuwe filialen in Amsterdam, Rotterdam (Zuidplein) en Enschede hun deuren. Met deze hattrick zet de elektronicaspecialist de groei van de afgelopen jaren ook in 2011 door. Dat Dixons in deze tijd kan blijven investeren in nieuwe vestigingen, komt volgens directeur Eddy Assies vooral door de goede prijs-kwaliteitverhouding en haar kennis van wat er in de markt speelt. "Daarbij hebben klanten behoefte aan deskundig advies. Aan medewerkers die hun wensen begrijpen."

De vestigingen in Rotterdam (Zuidplein 950) en Enschede (H.J. van Heekplein 85) bevinden zich in de winkels van V&D en hebben een vloeroppervlakte van 225 en 150 m2. De vestiging in Amsterdam (Beethovenstraat 33) heeft een vloeroppervlakte van 65 m2 en is een 'regulier' filiaal in de winkelstraat, zoals Dixons er in Nederland al 130 heeft.

Nieuwe look and feel
De nieuwe winkels zijn geheel ingericht volgens de nieuwe, vorig jaar geïntroduceerde, look and feel; de producten zijn letterlijk uit de kast gehaald. Klanten krijgen zodoende meer dan ooit inzicht in de vele gebruikersmogelijkheden die de vrijetijdselektronica in zich heeft, en kunnen die ook ter plekke ervaren. "De uitstraling is eigentijdser en de inrichting is veel uitnodigender", legt Eddy Assies uit. "De meeste dichte wandkasten zijn verdwenen, en in veel filialen staat een zogeheten 'belevingstafel', waar diverse merkproducten centraal staan. Je wilt nou eenmaal horen hoe een speakerdock van Bose klinkt of ervaren hoe zo'n iPad werkt."

Facelift filialen en website
Onder het motto `Mannen denken maar aan één ding. Dixons' lanceerde de elektronicaketen vorig jaar een landelijke campagne om de nieuwe strategie voor het voetlicht te brengen, namelijk dat Dixons zich - met een knipoog - richt op het spel tussen mannen en vrouwen bij de aanschaf van vrijetijdselektronica. In 2010 zijn al twintig winkels omgebouwd naar de nieuwe look and feel, waarbij het assortiment net als voorheen de hoofdrol speelt. Op termijn ondergaan alle filialen van Dixons een metamorfose. Op de nieuwe website heeft elke leverancier zijn eigen plek, met daarbij een sterk verbeterde product­informatie en -presentatie. Er is bovendien een directe koppeling met alle belangrijke sociale netwerken, en bezoekers kunnen filiaalinformatie krijgen via Google Maps. Verder is Dixons de enige elektronicaketen waar het mogelijk is om, ook online, Air Miles te sparen en ermee te betalen.

Actueel
Dixons is de grootste keten van Nederland waar consumenten terechtkunnen voor het nieuwste op het gebied van vrijetijdselektronica. Deskundigheid, service en klantvriendelijkheid staan centraal in het beleid. Het assortiment bestaat uit A-merken en wordt aangeboden in 160 filialen en op www.dixons.nl.