Persbericht

22 maart 2011

Plutosport vernieuwt website in samenwerking met Softlution en hybris

Plutosport.nl, de grootste online sportwinkel in Nederland, heeft zijn website vernieuwd in samenwerking met Softlution en hybris. Softlution, internationale full-service partner voor e-business, product- en web content managementoplossingen, verzorgt de implementatie en maakt daarbij gebruik van het e-commerce-platform van hybris. hybris is leverancier van multi-channel-communicatie- en e-commerce-software. De vernieuwde website is sinds 19 januari 2011 online.

Plutosport verkoopt sinds 2005 meer dan 4000 sportartikelen van verschillende merken online. De bestaande e-commerce-oplossing voldeed niet meer aan de eisen van Plutosport omdat deze gebaseerd was op een oudere versie van e-pages die onvoldoende flexibiliteit had. Datatransformatie en de migratie van de oude e-commerce-applicatie naar de nieuwe applicatie waren daarom noodzakelijk. Daarnaast was het eerder niet goed mogelijk om meerdere merken tegelijkertijd aan te bieden en was de catalogus en productbeschrijving gering. Mede daarom is er uiteindelijk gekozen voor een nieuwe aanpak in samenwerking met Softlution en hybris.

Om aan de klantbehoefte te voldoen zijn er verschillende B2C-features geïmplementeerd, gebaseerd op het hybris-platform, zoals onder andere een snelle en overzichtelijke navigatie. Ook is de productpresentatie verbeterd met gedetailleerde foto's. Op deze manier kunnen contentmanagers eenvoudiger gebruikmaken van het hybris Web Content Managementsysteem, voor een beter beheer van verschillende online shops.

Plutosport wil in de toekomst zijn webshop verder uitbreiden in heel Europa. De webshop is momenteel beschikbaar in het Nederlands, Engels, Duits en Italiaans. "De samenwerking met full-service partner Softlution in combinatie met het nieuwe online platform van hybris maakt het voor ons mogelijk om in Nederland en Europa te groeien", aldus Monique Broere, General Manager van Plutosport. "Met de unieke multi-channelstrategie van Softlution kan Plutosport zijn online ambities waarmaken."

"Wij zijn erg blij dat Plutosport voor onze multi-channelstrategie gekozen heeft", zegt Peter van Reijmersdal, CEO van Softlution. "Door de implementatie van een flexibele en schaalbare e-business-oplossing is Plutosport klaar voor de toekomst."

(309 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Altijd als eerste de laatste persberichten van hybris via deze RSS-feed: http://www.octanewire.com/nl/rss.php?client=15

Over Plutosport
Plutosport.nl is de grootste online sportwinkel van Nederland en verkoopt sinds 2005 online sportartikelen voor het hele gezin: topmerken tegen scherpe prijzen. De webshop biedt keus uit ruim 4000 producten in de sporten voetbal, hockey, running, lifestyle, tennis, fitness, indoor, outdoor, fietsen, wintersport en bad & beach http://www.plutosport.nl/

Plutosport staat in de Twinkle top 100 van grootste webwinkels.

Over Softlution
Softlution is een internationaal opererende full-service expert voor multi-channel en conversie verhogende oplossingen: E-Business, PIM, CMS, Design, Web Analytics en Online Marketing voor webshops en websites. Alle benodigde specialismen voor een deskundig advies, hoogwaardige implementatie en een vakkundige totaalintegratie van uw online en offline informatie, communicatie- en verkoopkanalen treft u bij Softlution aan onder één dak. Door middel van onze full-service aanpak waarborgen wij een optimaal functionerend e-business platform. Wij hechten veel waarde aan een open en proactieve samenwerking, denken met u mee om samen te komen tot de beste en meest winstgevende oplossing voor u en uw klanten http://www.softlution.com/nl/

Over hybris
hybris is leverancier van multi-channel communicatie- en e-commerce-software. Het bedrijf heeft een duidelijke visie op het gebied van consistentie, coördinatie en personalisatie van informatie binnen de verschillende kanalen in alle fases van de levenscyclus van de klant. Dit heeft geresulteerd in een geïntegreerde oplossing die industrialisatie en automatisering van marketing- en salesprocessen ondersteunt. Deze oplossing is innovatief in dit vakgebied en zorgt ervoor dat organisaties in staat zijn hun communicatie en verkoop via alle kanalen consistent en effectief in te richten.

hybris is opgericht in 1997 en heeft in het verleden goede groei- en winstresultaten behaald en heeft sterke groeiambities voor de toekomst. Het hoofdkantoor is gevestigd in München, andere kantoren bevinden zich in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Zwitserland, Oostenrijk, Italië, Frankrijk en Zweden. Internationale aanwezigheid wordt mede ondersteund door zakelijke en technologiepartners in Europa en de VS. hybris heeft wereldwijd meer dan 240 klanten en onderhoudt ruim 2.000 websites. Het klantenbestand omvat onder andere Adidas, Levi's, Lufthansa, Nespresso, Toys 'R' Us, Coca Cola Beverages, Ericsson, Rexel, Bobcat en Kaiser+Kraft.

Volg hybris vanaf nu op Twitter @hybris_software en Facebook http://on.fb.me/bsABaA