Ingezonden persbericht


Romantische huwelijksnacht? Eenderde gaat meteen slapen!

Grote Flair-enquête over trouwen

Hoofddorp 31 maart 2011 - Eén op de drie pasgetroouwde stellen gaat meteen slapen na de huwelijksdag. 40% wil er wel de tijd voor nemen en maakt er een romantisch nachtje van. 5% combineert de romantiek met praten en cadeaus uitpakken. Dat blijkt uit een onderzoek over trouwen van weekblad Flair.

In het wit?
Lang niet iedere vrouw trouwt in het wit: 34% is in een andere kleur getrouwd. De voorbereiding van de bruiloft wordt in de meeste gevallen (82%) door de vrouw gedaan en duurt 9 maanden. De belangrijkste reden om te trouwen is dat de vrouwen zich willen binden aan iemand met wie ze rest van hun leven gaan delen, zegt driekwart.

Hoeveel kost het?
Gemiddeld kost een huwelijk ¤ 7500,- (huwellijksreis niet meegerekend). Bij 10% van de huwelijken zijn de kosten veel lager: ¤ 800,- of minder.

Hoe ziet het getrouwde leven eruit?
Vóór het ja-woord hebben vrouwen het volgende beeld: de vrouw doet tweederde van het huishouden, de man doet de rest. De kost wordt voor 43% door vrouwen verdiend en de rest (57%) door partners. De meerderheid (80%) neemt de achternaam van haar man aan.

En nog een paar uitslagen

- 11% was zwanger op haar trouwdag.

- 1% gaat niet met een schoon geweten het huwelijk in. Voorbeelden van 'zonden': 'Ik ben verliefd op mijn zwager' en 'Ik ben met mijn ex naar bed geweest.'
- In de meeste gevallen (80%) draait het echtpaar zelf op voor de kosten van de bruiloft, bij 20% dragen de (schoon)ouders bij.

Het onderzoek is uitgevoerd door bureau TeraKnowledge onder 1270 Nederlandse vrouwen van gemiddeld 33 jaar. Alle resultaten zijn te lezen in Flair 14, die op 1 april verschijnt. Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital = Sanoma Media Netherlands Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital gaan per 5 april 2011 één naam hanteren: Sanoma Media Netherlands. Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste Mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland.

Sanoma heeft een rijk portfolio met meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital vind je op www.sanoma-uitgevers.nl of www.sanomadigital.nl.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomaNL

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (