http://press.vnuexhibitions.com/VnuPress/Templates/NL/Extranet/Pressrooms/PressroomCollection/DefaultPressroom.aspx?NRMODE=Published&NRORIGINALURL=%2fNL%2fExtranet%2fPerskamers%2fPerskamerCollection%2fBeauty%2bTrade%2bSpecial%2ehtm%3fpbid%3d%257b9EC998F5-7E46-4880-8167-D8DC91B48B51%257d&NRNODEGUID={BFF2DA32-0F26-414F-BC88-EE98A5B6B7C6}&NRCACHEHINT=NoModifyGuest&lnkmode=txt&pbid={9EC998F5-7E46-4880-8167-D8DC91B48B51}

Activiteiten op Beauty Trade special schot in de roos

Publicatiedatum: 31-03-2011
De activiteiten en workshops die dit jaar voor het eerst op Beauty Trade special zijn georganiseerd bleken een schot in de roos te zijn. Het brancheplein nagelverzorging (18,9%) en de workshops uiterlijke verzorging (11,3%) zijn het best bezocht. Bijna de helft van de bezoekers geeft aan één of meerdere van alle workshops bijgewoond te hebben. Mede hierdoor en als gevolg van het grotere aanbod van exposanten (+12%), is het cijfer dat bezoekers de beurs geven gestegen van een 6.9 in 2010 naar een 7.3 voor afgelopen editie. Beauty Trade special vond plaats van 26 tot en met 28 maart in Jaarbeurs Utrecht.

Goede interactie
Project Manager Annelies Bodifée is erg blij met de resultaten: "We kunnen terugkijken op een goede editie van Beauty Trade special. Naast de grote interesse voor de exposanten zag ik dat de workshops, die dit jaar voor het eerst zijn georganiseerd, vol zaten. Er was ook goede interactie tussen de sprekers en het publiek. Dit gaan we de volgende editie zeker doorzetten." De beurs is bezocht door 18.825 vakbezoekers. "Wat overigens opviel is dat ik van zowel exposanten als bezoekers veel positieve geluiden kreeg over de aankleding en inrichting van deze editie", aldus Bodifée.

Positieve verwachtingen voor toekomst
Wat verder opvalt is dat de algemene verwachtingen van de bezoekers over komend jaar positief te noemen zijn. 19% denkt dit jaar een stijging te zien in het aantal jongeren dat zij gaan behandelen. Verder denkt 48% dat het aantal behandelingen per klant gelijk blijft en 41% voorziet een stijging in behandelingen per klant (tegenover 10% die denkt dat het aantal behandelingen omlaag gaat). 51% verwacht dat het bestedingspatroon van de klant gelijk blijft en 39% verwacht een stijging hierin.

Goed oordeel
Er is een stijging te zien in het oordeel van de bezoekers over de volledigheid van het aanbod op de beurs. Verder geeft 95% aan op de beurs producten gekocht te hebben en 27% heeft ter plekke bestellingen gedaan. De volgende editie van Beauty Trade special is van 24 tot en met 26 maart 2012. Komend najaar vindt Beauty Salon dimensions plaats van 24 tot en met 26 september in Jaarbeurs Utrecht. Deze editie heeft als thema 'Focus op body & mind'. Meer informatie over deze beurs is te vinden via www.beautysalondimensions.nl

Tal van activiteiten voor de beautyexpert
Beauty Trade special is dé vakbeurs voor de persoonlijke verzorgingsbranche. De beautyexperts vinden hier de laatste trends en noviteiten op het gebied van schoonheidsverzorging. Van producten voor gezichts-, lichaams-, voet- en nagelverzorging tot de complete inrichting van de beautysalon of het wellnesscentrum.

.-.-.-.-.-.-

Noot voor de redactie,