Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Optiekketen lanceert online platform voor Stichting

LOKALE GOEDE DOELEN presenteren zich OP INTERACTIEVE WEBSITE STICHTING SPECSAVERS STEUNT

Huizen, 4 april 2011 - Lokale goede doelen, liefdadigheidsinstellingen en verenigingen kunnen een financieel steuntje in de rug vaak goed gebruiken. Vanaf vandaag kunnen zij het heft in eigen handen nemen door zich aan te melden op de website van Stichting Specsavers Steunt - een stichting in het leven geroepen door Specsavers om lokale initiatieven financieel te ondersteunen. De optiekketen lanceert een online platform waar lokale goede doelen zich kunnen presenteren aan een groot publiek om vervolgens stemmen te verzamelen. De doelen met de meeste stemmen worden een jaar gesteund door de Stichting Specsavers Steunt. Op de website kunnen bezoekers na het stemmen bovendien meteen hun netwerk oproepen via Facebook, Twitter, Hyves of LinkedIn om ook op dit goede doel te stemmen.

Stichting Specsavers Steunt is in 2010 in het leven geroepen om samen met de winkels iets terug te geven aan de lokale gemeenschap. Voor elke verkochte bril of verkocht hoortoestel doet iedere winkel een donatie aan de stichting. Het gespaarde bedrag wordt vervolgens gedoneerd aan lokale initiatieven die de samenleving ten goede komen. Van een kinderboerderij, tot een sportvereniging of dierenambulance of bejaardentehuis. Deze goede doelen kunnen zich vanaf vandaag aanmelden op de nieuwe website van Stichting Specsavers Steunt: www.stichtingspecsaverssteunt.nl en iedereen oproepen om op hun te stemmen. Uiteindelijk steunt iedere Specsavers-winkel de twee goede doelen met de meeste stemmen uit hun stad of dorp. Er zijn 106 winkels in Nederland, 212 goede doelen kunnen straks dus rekenen op een donatie van Stichting Specsavers Steunt.

Presenteren aan een groot publiek

"Met deze website willen we kleinere lokale goede doelen de kans geven om zich te presenteren aan een groot publiek. Het is een mooi en laagdrempelig platform om je goede doel of vereniging bij veel mensen onder de aandacht te brengen. Uiteindelijk bepaalt de consument welke initiatieven door Specsavers gesteund worden. Uiteraard mogen deelnemende goede doelen mensen oproepen om te stemmen. Dankzij het interactieve aspect van de website bereik je snel een grote doelgroep. "De stembutton kan namelijk geplaatst worden op andere websites en bezoekers kunnen het goede doel delen via sociale netwerken", vertelt Mandy Crooij, woordvoerder van Specsavers.

Fantastisch initiatief

Evert van Oostrum van voetbalvereniging ASCDSW uit Diemen trapte de lancering vandaag af door zijn voetbalvereniging als eerste aan te melden op de website: "Ik vind dit een fantastisch initiatief. Zonder sponsoring en donaties houd je een club niet draaiende dus wij kunnen deze extra steun heel goed gebruiken. Nu we zijn aangemeld gaan we actie voeren om zoveel mogelijk stemmen te verzamelen."

Over Specsavers Opticiens & Audiciens
Specsavers Opticiens is de snelst groeiende groep van opticiens in ons land en heeft internationaal meer dan 1400 winkels, waarvan op dit moment 106 winkels in Nederland. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale partner/directeur. Specsavers is van mening dat Nederlanders al jaren veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met deze filosofie startte het bedrijf in 1997 ook in Nederland. Internationaal verkoopt Specsavers jaarlijks 11,5 miljoen brillen van een hoge kwaliteit tegen een lage prijs. Specsavers-winkels worden geleid door minimaal volledig MBO-gediplomeerde opticiens, die uitgebreid oogonderzoek verrichten. En met diezelfde filosofie startte Specsavers in 2007 met de verkoop van hoorzorg in Nederland. Internationaal zijn er inmiddels meer dan 200 winkels, waarvan 82 winkels in Nederland. In de UK is Specsavers Audiciens zelfs marktleider op het gebied van hoorzorg. Alle winkels worden geleid door volledig gediplomeerde StAr-geregistreerde audiciens, die de klant begeleiden bij een correcte hooraanpassing.
- EINDE PERSBERICHT -

Noot voor redacties

Voor meer informatie (

Ingezonden persbericht