Ingezonden persbericht


Jack Wolfskin opent nieuwe Store in Nederland

Idstein, 4 april 2011 - Met de opening van een nieuwe Store op 7 april in het Nederlandse Enschede breidt Jack Wolfskin zijn europese expansie-radius uit: Want naast Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Italië staan bij de ontsluiting van de Outdoor-markt in West-Europa ook de Benelux-landen in het brandpunt. Nederland is ondertussen het elfde Europese land waar Jack Wolfskin vertegenwoordigd is met een eigen merkwinkel.

De ongeveer 150 m' grote winkel bevindt zich in de Korte Hengelosestraat 19, één van de drie goed bezochte hoofdstraten van het stadscentrum. De actuele voorjaars-/zomercollectie 2011 wordt daar gepresenteerd, waarbij er binnen de toepassingsgebieden alpinisme, Trekking, Hiking en ook de productgroep Family weer talrijke product- en vooral materiaalvernieuwingen te ontdekken zijn: Met de ontwikkeling van het nieuw luchtdoorlatend materiaal TEXAPORE AIR bijvoorbeeld ontsluit Jack Wolfskin een nieuwe dimensie wat betreft het draagcomfort van weerbestendige kleding.

Een ander zwaartepunt legt Jack Wolfskin op de strategie ter vermindering van de negatieve voetafdruk. Met het weerbestendig materiaal TEXAPORE ORGANIC presenteert de onderneming een nieuwigheid op wereldvlak met een duidelijke beklemtoning van de duurzaamheid en de weerbestendigheid, verbonden met met de aangename draageigenschappen van katoen uit gecontroleerd biologische teelt. Daarmee volgt Jack Wolfskin een belangrijke interne doelstelling om zich als onderneming op middellange termijn meer onafhankelijk te maken van fossiele grondstoffen.

De openingsuren van de Stores zijn van maandag tot woensdag en vrijdag van 10 tot 18 uur, op donderdag van 10 tot 21 uur, op zaterdag van 10 tot 17 uur en op zondagen van 12 tot 17 uur.

Functionaliteit, kwaliteit en innovatie voor iedereen die zich buiten thuis voelt Jack Wolfskin is een van de belangrijkste aanbieders van functionele Outdoor-kleding, -schoenen en -uitrusting in Europa en tegelijkertijd de grootste franchisegever in de Duitse sportvakhandel. In heel Europa en Azië zijn de producten van Jack Wolfskin actueel verkrijgbaar in meer dan 400 Franchise-Stores en op meer dan 4.000 verkoopsplaatsen. De producten van Jack Wolfskin munten uit door een hoge graad aan functionaliteit, gebruiksvriendelijkheid en innovatie. In de laatste jaren introduceerde Jack Wolfskin met succes talrijke materiaal- en productnieuwigheden en heeft meerdere patenten voor technologieën op het gebied van kleding, rugzakken en tenten. In het jaar 2010 bedroeg de netto-goederenomzet van de onderneming in Europa 304,2 miljoen euro, wat overeen komt met een stijging van 21 percent in vergelijking met het vorige jaar. De firma Jack Wolfskin GmbH & Co. KGaA heeft zijn zetel in Idstein im Taunus en biedt werkgelegenheid aan ca. 430 medewerkers.

Perscontact:



Ingezonden persbericht