Persgroep lanceert werkendichtbij.nl


Amsterdam, 20110404 -- Vandaag lanceert de Persgroep officieel haar nieuwe vacaturesite werkendichtbij.nl. Deze vacaturesite richt zich op de vele Nederlanders die graag dichtbij huis willen werken. De bezoekers kunnen in één oogopslag zien hoeveel vacatures er in hun omgeving beschikbaar zijn, waarna zij verder kunnen filteren op sector, vakgebied en bedrijf.

Nederlanders werken graag dichtbij huis, blijkt uit diverse onderzoeken. Mensen vinden het belangrijk om naast hun werk voldoende tijd over te houden voor familie, vrienden en vrije tijd. Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt 2010 toont aan dat 72% van werkend Nederland liever niet langer dan drie kwartier reist naar het werk. Daarnaast wil ruim tweederde niet verhuizen voor een nieuwe baan. Om op deze wensen in te spelen, is de Persgroep werkendichtbij.nl gestart.

Vandaag start de consumentencampagne in AD en Het Parool om werkendichtbij.nl onder de aandacht te brengen van het grote publiek. In mei volgt een RTV-campagne.

Op de zakelijke markt wordt de site met een speciaal aanbod geïntroduceerd. Om werkgevers kennis te laten maken met werkendichtbij.nl, is de eerste vacatureplaatsing gratis.





de Persgroep Banen