Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

4 april 2011

Nieuwe Limburgse serie 'Walking the Dog' enthousiast ontvangen!

Stichting Samenwerkende VVV's Limburg (SVL) lanceert nieuwe viral campagne.

Onder luid geklap werd vrijdag 1 april tijdens de première in Château Neercanne de nieuwe sitcom Walking the Dog gelanceerd. SVL presenteert met Walking the Dog, bestaande uit een reeks van vijf virals, wederom een innovatieve campagne waarmee ze op spraakmakende wijze naar buiten treedt om Limburg op de kaart te zetten als toeristische bestemming.

Opnieuw is er een prikkelende viral campagne opgezet met lef en oog op een net zo succesvol resultaat als eerdere campagnes. Waar voorheen klappen werden uitgedeeld in de 'Serious Health Warning Limburg' viral en van menigeen de aandacht werd getrokken door spraakmakende campagnebeelden (2e prijs op het Goldene Stadttor Festival in Berlijn) laat Walking the Dog met een hoog James Bond gehalte op een bijzondere wijze de kijker kennis maken met Limburgse landmarks.

De rode draad en de humoristische elementen in de sitcom zijn de hoofdpersonages Bruce, Maddy & Sam. Bruce is een gevierd schrijver maar niet vanwege zijn talent, maar dat van zijn liefhebbende vrouw die zijn verhalen stiekem verbetert als ze hem de deur uit stuurt met de zin: 'Honey, could you go and walk the dog?' Zijn egoïsme en narcistische trekjes staan hem in de weg om de werkelijkheid te zien. Zelfs de sarcastische opmerkingen van Sam, de beste vriendin van z'n vrouw Maddy, vat hij steevast op als complimenten.

Zijn verhaal gaat over detective Jimmy Sees. Een aantrekkelijke man met een sterk karakter en stoere uitstraling, gebaseerd op niemand anders dan Bruce zelf natuurlijk. Terwijl Jimmy geniet van een verdiende vakantie in Europa, achterhaalt z'n verleden hem. Een bijna noodlottige aanslag op z'n leven brengt hem in contact met Sandra Srike. Jimmy heeft redenen genoeg om Sandra's plotselinge verschijning te wantrouwen en te vermoeden dat er een verband is tussen deze twee gebeurtenissen.

Wanneer Jimmy en Sandra de handen ineenslaan raken ze verstrikt in een web van geheimen en geweld...

Locaties als o.a. het Drielandenpunt, Gaiapark, Kruisherenhotel in Maastricht, de Maasplassen, Museum van Bommel van Dam in Venlo & Nationaal Park de Meinweg vormen het decor van deze unieke serie. Cliffhangers zorgen voor een hoog 'must see' gehalte naar iedere volgende episode.

Via een online campagne en de inzet van social media dienen de virals zich als een inktvlek te verspreiden over Nederland en daar buiten. Vanaf vandaag toont de website www.walkingthedog-movie.com elke week een nieuwe episode van de reeks van vijf virals.

De viral campagne is in opdracht van Stichting Samenwerkende VVV's Limburg (SVL) ontwikkeld door audiovisueel communicatiebureau Strijckers & Baadjou en gefinancierd door Provincie Limburg.