UMC Utrecht
Personeel persoonlijke online toegang
Deze week start het UMC Utrecht het medewerkersportaal `MijnUMC'. Het
portaal biedt persoonlijke toegang tot informatie en toepassingen. Met
het portaal loopt een organisatie als het UMC Utrecht in Nederland
voorop.
Via MijnUMC kunnen medewerkers onder meer hun rooster inzien en
informatie beter en sneller vinden. Via de nieuwste versie van
Sharepoint kunnen medewerkers makkelijk samenwerken en bestanden
uitwisselen. Verder zijn verpleegkundige en andere protocollen altijd
up-to-date en zijn ze snel en gemakkelijk in te zien. Medewerkers
kunnen ook vanaf huis inloggen op MijnUMC.
Bijzonder aan het portaal is dat medewerkers van het UMC Utrecht zelf
kunnen bepalen hoe hun digitale werkomgeving eruit ziet. Ze kunnen
zogenoemde `vitrines' aanmaken die alleen de informatie en programma's
bevatten die zij zelf nodig hebben. Alle medewerkers hebben daarnaast
een persoonlijke pagina waar ze hun kennis en expertise kunnen delen
met collega's.
Het medewerkersportaal past in de visie van het UMC Utrecht waarin
interactie centraal staat. Portalen voor patiënten en medewerkers nemen
een steeds belangrijkere rol in naast de traditionele internetsite en
het intranet. Het UMC Utrecht heeft tien patiëntportalen, onder meer
voor patiënten met reuma, eczeem, chronische vermoeidheid, hiv en
taaislijmziekte. In totaal maken nu 1800 patiënten gebruik van een van
de portalen.
dinsdag 5 april 2011