UMC Utrecht


Personeel persoonlijke online toegang

Deze week start het UMC Utrecht het medewerkersportaal `MijnUMC'. Het portaal biedt persoonlijke toegang tot informatie en toepassingen. Met het portaal loopt een organisatie als het UMC Utrecht in Nederland voorop.

Via MijnUMC kunnen medewerkers onder meer hun rooster inzien en informatie beter en sneller vinden. Via de nieuwste versie van Sharepoint kunnen medewerkers makkelijk samenwerken en bestanden uitwisselen. Verder zijn verpleegkundige en andere protocollen altijd up-to-date en zijn ze snel en gemakkelijk in te zien. Medewerkers kunnen ook vanaf huis inloggen op MijnUMC.

Bijzonder aan het portaal is dat medewerkers van het UMC Utrecht zelf kunnen bepalen hoe hun digitale werkomgeving eruit ziet. Ze kunnen zogenoemde `vitrines' aanmaken die alleen de informatie en programma's bevatten die zij zelf nodig hebben. Alle medewerkers hebben daarnaast een persoonlijke pagina waar ze hun kennis en expertise kunnen delen met collega's.

Het medewerkersportaal past in de visie van het UMC Utrecht waarin interactie centraal staat. Portalen voor patiënten en medewerkers nemen een steeds belangrijkere rol in naast de traditionele internetsite en het intranet. Het UMC Utrecht heeft tien patiëntportalen, onder meer voor patiënten met reuma, eczeem, chronische vermoeidheid, hiv en taaislijmziekte. In totaal maken nu 1800 patiënten gebruik van een van de portalen.
dinsdag 5 april 2011