RTL Lounge scoort beste maand ooit
Het digitale themakanaal RTL Lounge behaalde in de maand maart het
beste resultaat sinds de start van de zender in oktober 2009 (de
maanden waarin de zender Zender van de Maand bij de grootste kabelaars
was, zijn hierbij buiten beschouwing gelaten). In de core doelgroep
V13+ stemden 713.300 unieke kijkers (exl. UGK) in maart op de zender
af, dit is een stijging van 7,3% ten opzichte van de maand februari en
maar liefst 31% hoger dan de maand maart van vorig jaar. In de
doelgroep 6+ realiseerde het themakanaal een bereik van 1,3 miljoen
unieke kijkers (excl. UGK) wat een stijging van 7,7% ten opzichte van
de vorige maand betekent. Dit is bovendien 24% hoger dan de cijfers van
maart 2010.
Programmas die met name bijgedragen hebben aan de prachtige kijkcijfers
in maart zijn het kookprogramma Nigella Bites, de succesvolle
dramaserie Gooische Vrouwen en de previews van de soapseries GTST en
The Bold And The Beautiful. Ook de gloednieuwe programmas Married Away
en Kimora Life in the Fab Lane, die nog nooit eerder in Nederland te
zien waren, wisten een groot aantal kijkers te boeien.
* RTL Lounge is te ontvangen door abonnees van UPC met een Royaal
pakket (kanaal 27), Ziggo-klanten met een Film & Entertainment pakket
of een Digitaal Totaal pakket (kanaal 150), bij Caiway voor abonnees
met een Delight pakket of de bundel Complete (kanaal 132) en bij
Delta-klanten met een Pluspakket (kanaal 367).
---
Noot aan de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met
Karin Bouwknegt, sr. Communicatieadviseur RTL Nederland, via tel.
035-6718598 of karin.bouwknegt@rtl.nl.
RTL Group