RTL Group

RTL Lounge scoort beste maand ooit

Het digitale themakanaal RTL Lounge behaalde in de maand maart het beste resultaat sinds de start van de zender in oktober 2009 (de maanden waarin de zender Zender van de Maand bij de grootste kabelaars was, zijn hierbij buiten beschouwing gelaten). In de core doelgroep V13+ stemden 713.300 unieke kijkers (exl. UGK) in maart op de zender af, dit is een stijging van 7,3% ten opzichte van de maand februari en maar liefst 31% hoger dan de maand maart van vorig jaar. In de doelgroep 6+ realiseerde het themakanaal een bereik van 1,3 miljoen unieke kijkers (excl. UGK) wat een stijging van 7,7% ten opzichte van de vorige maand betekent. Dit is bovendien 24% hoger dan de cijfers van maart 2010.

Programmas die met name bijgedragen hebben aan de prachtige kijkcijfers in maart zijn het kookprogramma Nigella Bites, de succesvolle dramaserie Gooische Vrouwen en de previews van de soapseries GTST en The Bold And The Beautiful. Ook de gloednieuwe programmas Married Away en Kimora Life in the Fab Lane, die nog nooit eerder in Nederland te zien waren, wisten een groot aantal kijkers te boeien.


* RTL Lounge is te ontvangen door abonnees van UPC met een Royaal pakket (kanaal 27), Ziggo-klanten met een Film & Entertainment pakket of een Digitaal Totaal pakket (kanaal 150), bij Caiway voor abonnees met een Delight pakket of de bundel Complete (kanaal 132) en bij Delta-klanten met een Pluspakket (kanaal 367).

---

Noot aan de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met Karin Bouwknegt, sr. Communicatieadviseur RTL Nederland, via tel. 035-6718598 of karin.bouwknegt@rtl.nl.