Creyf's opnieuw 'Uitzendbureau van het Jaar'
Persbericht van ABU
Careermaker 'MKB Uitzendbureau van het Jaar' 2011 en Uitzendbureau
65plus Flexspecialist van het Jaar' 2011
Vandaag zijn voor de zesde keer de winnaars van de verkiezing
'Uitzendbureau van het Jaar' bekendgemaakt. De winnaar van de
verkiezing is Creyf's uitzendbureau. Creyf's mag zich voor het tweede
jaar op rij 'Uitzendbureau van het Jaar' noemen. Careermaker mag zich
voor de eerste keer 'MKB Uitzendbureau van het Jaar' noemen. De
'Flexspecialist van het Jaar' 2011 is uitzendbureau 65plus, net voor
Secretary Plus. De verkiezing is een initiatief van Q&A Research &
Consultancy en CTB Flex in samenwerking met de brancheverenigingen ABU
en NBBU en subsponsor CROP Certificering. Ruim 18.000 mensen gaven hun
beoordeling.
Voor de zesde achtereenvolgende keer konden uitzendkrachten en
opdrachtgevers online hun beoordeling uitbrengen. Daarbij is onder meer
gekeken naar de vriendelijkheid, hulpvaardigheid, flexibiliteit en
deskundigheid van het personeel. Opvallend is de stijging van het
aantal beoordelingen van ruim 12.000 in 2010 naar 18.200 beoordelingen
dit jaar. De reden hiervoor is dat de verkiezing steeds meer leeft
onder uitzendkrachten. Daarnaast hebben veel uitzendbureaus dit jaar
actief deelgenomen aan de verkiezing.
Uitzendbureaus presteren aanzienlijk beter
Uitzendkrachten en opdrachtgevers hebben uitzendbureaus dit jaar
aanzienlijk beter beoordeeld in vergelijking met vorig jaar. Het
gemiddelde rapportcijfer voor de uitzendbranche steeg van een 6,8 in
2010 naar een 7,3 dit jaar. Uitzendkrachten geven uitzendbureaus de
hoogste waardering als het gaat om de 'deskundigheid van het
personeel'. De 'hulpvaardigheid en meedenken' en 'de kwaliteit van de
aangeboden banen' scoorden achtereenvolgens het hoogst onder
uitzendkrachten.
Gekwalificeerde uitzendkrachten belangrijkste selectiecriterium
Evenals voorgaande jaren blijkt dat opdrachtgevers veel waarde hechten
aan gekwalificeerde uitzendkrachten. Deskundigheid van
personeel/intercedenten is het tweede belangrijkste aspect waarop
organisaties uitzendbureaus selecteren. Ook snelheid van het vinden van
uitzendkrachten en de mate van meedenken hebben een noemenswaardig
belang. Daarentegen spelen prijs en de snelheid van het vinden van
uitzendkrachten een veel kleinere rol voor opdrachtgevers.
Verwachting: toename van inlenen personeel
Ruim tachtig procent van de opdrachtgevers verwacht in 2011 ongeveer
evenveel of meer uitzendkrachten in te zetten. Dit terwijl
vijfenzeventig procent van de uitzendkrachten evenveel of meer denkt te
gaan werken voor een uitzendbureau.
Opzet onderzoek
De beoordelingen zijn uitgebracht op www.uitzendbureauvanhetjaar.nl.
Uitzendbureaus hebben door middel van flyers, banners en nieuwsbrieven
hun opdrachtgevers en uitzendkrachten opgeroepen om deel te namen aan
het onderzoek. Daarnaast waren de mediapartners VNU Recruitment,
Intermediair, Intermediair PW en nationalevacaturebank.nl verbonden aan
deze verkiezing. Via deze mediapartners zijn er tevens veel
beoordelingen binnengekomen.
---
--------------------
Hoofdsponsor van de verkiezing is CTB Flex, terwijl Crop Certificering
als subsponsor aan de verkiezing is verbonden. ABU en NBBU zijn de
brancheverenigingen die hun medewerking hebben verleend aan deze
verkiezing.
Links:
http://www.uitzendbureauvanhetjaar.nl
Razende Robot Reporter