Creyf's opnieuw 'Uitzendbureau van het Jaar'

Persbericht van ABU

Careermaker 'MKB Uitzendbureau van het Jaar' 2011 en Uitzendbureau 65plus Flexspecialist van het Jaar' 2011

Vandaag zijn voor de zesde keer de winnaars van de verkiezing 'Uitzendbureau van het Jaar' bekendgemaakt. De winnaar van de verkiezing is Creyf's uitzendbureau. Creyf's mag zich voor het tweede jaar op rij 'Uitzendbureau van het Jaar' noemen. Careermaker mag zich voor de eerste keer 'MKB Uitzendbureau van het Jaar' noemen. De 'Flexspecialist van het Jaar' 2011 is uitzendbureau 65plus, net voor Secretary Plus. De verkiezing is een initiatief van Q&A Research & Consultancy en CTB Flex in samenwerking met de brancheverenigingen ABU en NBBU en subsponsor CROP Certificering. Ruim 18.000 mensen gaven hun beoordeling.

Voor de zesde achtereenvolgende keer konden uitzendkrachten en opdrachtgevers online hun beoordeling uitbrengen. Daarbij is onder meer gekeken naar de vriendelijkheid, hulpvaardigheid, flexibiliteit en deskundigheid van het personeel. Opvallend is de stijging van het aantal beoordelingen van ruim 12.000 in 2010 naar 18.200 beoordelingen dit jaar. De reden hiervoor is dat de verkiezing steeds meer leeft onder uitzendkrachten. Daarnaast hebben veel uitzendbureaus dit jaar actief deelgenomen aan de verkiezing.

Uitzendbureaus presteren aanzienlijk beter
Uitzendkrachten en opdrachtgevers hebben uitzendbureaus dit jaar aanzienlijk beter beoordeeld in vergelijking met vorig jaar. Het gemiddelde rapportcijfer voor de uitzendbranche steeg van een 6,8 in 2010 naar een 7,3 dit jaar. Uitzendkrachten geven uitzendbureaus de hoogste waardering als het gaat om de 'deskundigheid van het personeel'. De 'hulpvaardigheid en meedenken' en 'de kwaliteit van de aangeboden banen' scoorden achtereenvolgens het hoogst onder uitzendkrachten.

Gekwalificeerde uitzendkrachten belangrijkste selectiecriterium Evenals voorgaande jaren blijkt dat opdrachtgevers veel waarde hechten aan gekwalificeerde uitzendkrachten. Deskundigheid van personeel/intercedenten is het tweede belangrijkste aspect waarop organisaties uitzendbureaus selecteren. Ook snelheid van het vinden van uitzendkrachten en de mate van meedenken hebben een noemenswaardig belang. Daarentegen spelen prijs en de snelheid van het vinden van uitzendkrachten een veel kleinere rol voor opdrachtgevers.

Verwachting: toename van inlenen personeel
Ruim tachtig procent van de opdrachtgevers verwacht in 2011 ongeveer evenveel of meer uitzendkrachten in te zetten. Dit terwijl vijfenzeventig procent van de uitzendkrachten evenveel of meer denkt te gaan werken voor een uitzendbureau.

Opzet onderzoek
De beoordelingen zijn uitgebracht op www.uitzendbureauvanhetjaar.nl. Uitzendbureaus hebben door middel van flyers, banners en nieuwsbrieven hun opdrachtgevers en uitzendkrachten opgeroepen om deel te namen aan het onderzoek. Daarnaast waren de mediapartners VNU Recruitment, Intermediair, Intermediair PW en nationalevacaturebank.nl verbonden aan deze verkiezing. Via deze mediapartners zijn er tevens veel beoordelingen binnengekomen.


---
--------------------

Hoofdsponsor van de verkiezing is CTB Flex, terwijl Crop Certificering als subsponsor aan de verkiezing is verbonden. ABU en NBBU zijn de brancheverenigingen die hun medewerking hebben verleend aan deze verkiezing.

Links:
http://www.uitzendbureauvanhetjaar.nl



Razende Robot Reporter